به گزارش تجارت گردان ، «مصطفی رجبی مشهدی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: پرداخت خسارت به مشترکان در صورتی که ناشی از نوسانهای برق و نظیرآن باشد، انجام میگیرد.
وی ادامه داد: مشترکان در این صورت میتوانند با مراجعه به آدرس وبسایت بیمه توانیر یا سامانه «برق من» شناسه قبض خود و قطعه آسیب دیده را اعلام کنند و بیمه پس از بررسی و تایید خسارت ناشی از نوسان، نسبت پرداخت خسارت اقدام خواهد کرد.
سخنگوی صنعت برق با تاکید براینکه در سال ۹۸ بیش از ۶۵ میلیارد تومان هزینه خسارت پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ برابر اعتبارهایی که داریم و به محض اعلام توسط مشترک و تایید کارشناس بیمه، آمادگی پرداخت وجوودارد.
مشترکان زیان دیده میتوانند با رجوع به سامانه بیمه و بارگزاری مستندات پرونده خسارت شامل مدارک عمومی (تصویر آخرین قبض پرداختی مشترک (مصرف کننده) یا تصویر صورت حساب پیامکی آخرین قبض، تصویر کپی کارت ملی مشترک (مصرف کننده)، تصویر اجاره نامه یا سند مالکیت محل خسارت) و تصویر یا فاکتور مربوط به خسارت وارده به تجهیزات (به استثنای مشترکین تجاری)، نسبت به دریافت خسارت آتش سوزی، خسارت ناشی از انفجار، خسارت هزینه پزشکی، خسارت نقص عضو و حادثهی منجر به فوت اقدام کنند.
در سامانه خسارت مشترکین برق، پنج مرحله ورود اطلاعات، دریافت کد رهگیری، بررسی اولیه مدارک در سامانه توسط بیمه، اعلام نتیجه به مشترک، تایید دریافت خسارت و واریز مبلغ خسارت برای مشترکان زیان دیده در نظر گرفته شده است