پروژه ۱ هزار هکتاری آبیاری نوین در خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی، مهندس محمود حجتی در آئین افتتاح این پروژه، ضمن تبریک میلاد باسعادت امام رضا (ع)، گفت: این پروژه آبیاری نوین در سطح ۱۰۰۰ هکتار با بهره‌مندی ۳۵۲ خانوار حقیقتاً کم‌نظیر و بی‌نظیر است و باید زنجیره تکمیلی‌اش به ۱۰۰۰ هکتار کشت و صنعت تبدیل شود.

وی افزود: هم و غم ما در تکمیل زنجیره به منظور کمتر کردن فاصله تولید تا مصرف و بازگشت ارزش افزوده محصول و در واقع حاصل دسترنج کشاورز به جیب و سفره کشاورز است.

در این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی با اشاره به افتتاح پروژه آبیاری نوین در سطح یکهزار هکتار در روستای دشت گفت:‌ شهرستان گرمه اولین شهرستان در کشور است که ۱۰۰ درصد اراضی مستعد آبی آن تا نیمه اول سال ۱۳۹۸ زیر پوشش آبیاری نوین خواهد رفت.

دکتر عبداله یوسفی در خصوص افتتاح پروژه محرومیت‌زدایی و مکانیزه کردن بخش کشاورزی شهرستان گرمه اعلام کرد: این پروژه در چهار نقطه روستایی این شهرستان با احداث استخرهای ذخیره آب، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، احداث ۵۵ هکتار باغ مکانیزه و نصب پنل خورشیدی با اعتباری معادل ۵۴ میلیارد ریال و ۱۵۷ خانوار بهره‌بردار با هدف رونق تولید اجرا شده است.

وی افزود: مکانیزه کردن ۱۰۰ درصدی بخش کشاورزی روستایی شهرستان گرمه از دستاوردهای مهم بخش کشاورزی خراسان شمالی در دولت و تدبیر و امید بوده است.

گفتنی است؛ پروژه عظیم آبیاری نوین ۱۰۰۰ هکتاری روستای دشت و ۴۵ پروژه آبیاری نوین در سطح ۸۷۰ هکتار درمجموع با اعتباری معادل ۳۲۰ میلیارد ریال و با بهره‌مندی ۹۷۰ خانوار بهره‌بردار با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی و نمایندگان مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و رازوجرگلان در مجلس، در شهرستان گرمه افتتاح شد.

فتحنایی

Recent Posts

پیام تسلیت مدیرعامل فولاد سنگان به مناسبت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان

علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان، با صدور پیامی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت…

9 ساعت ago

پنج روز عزای عمومی در ایران اسلامی اعلام شد

رهبر معظم انقلاب و دولت جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیر…

10 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی ایلام شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

مدیرعامل پتروشیمی ایلام، با صدور پیامی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

13 ساعت ago

پیام تبریک دکتر کفایتمند مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی

دکتر کفایتمند مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی در پیامی این روز را به همه آتش نشانان…

14 ساعت ago

مدیر عامل‌ پتروشیمی ایلام، روز آتش نشانی و ایمنی را تبریک گفت

داود جعفری‌فر؛ مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام با صدور پیامی هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و…

14 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان، روز آتش نشانی و ایمنی را تبریک گفت

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی پیام تبریکی به شرح…

14 ساعت ago