Categories: بانک و بیمه

پیام مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت گرامیداشت روز ملی صادرات

در متن این پیام آمده است:
انتخاب یک روز از سال به عنوان روز ملی صادرات نه تنها باعث گسترش تفکر و فرهنگ صادراتی در جامعه می‌شود بلکه زمینه‌های لازم را برای ترویج فرهنگ صادرات در میان عموم مردم و تقدیر از فعالان اقتصادی، فرصتی برای تبادل افکار، شناخت مشکلات و بررسی راهکار‌هایی برای رسیدن به هدف جهش صادرات فراهم می‌آورد.
روز ۲۹ مهر ماه فرصتی است تا با تأکید و تمرکز بر اهمیت صادرات غیرنفتی به عنوان یکی از عوامل مؤثر بر رشد اقتصاد پایدار، عملیاتی شدن برنامه‌های توسعه کشور به ویژه برنامه هفتم و اجرای صحیح سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی جدید از صادرکنندگان و توسعه صادرات غیرنفتی مورد تأکید قرار گیرد.
خوشبختانه در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های اصولی و منطقی، شاهد افزایش صادرات غیرنفتی نسبت به مدت مشابه گذشته به بازار‌های هدف بوده‌ایم که این امر نشان از عزم و اراده قوی صادرکنندگان کشور و همکاری و همدلی آن‌ها و حمایت‌های مؤثر دولت از صادرات است.
امسال که با تدبیر داهیانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به عنوان سال “جهش تولید با مشارکت مردم” نامگذاری شده، توجه به توسعه صادرات غیرنفتی به منظور پیشبرد برنامه‌های اقتصادی از اولویت‌های اصلی دولت وفاق ملی بشمار می‌رود و امیدوارم با فراهم شدن زیرساخت‌ها و تسهیلات لازم، زمینه رشد و شکوفایی بیشتر صادرات غیرنفتی فراهم شود.
بی‌شک نظام بانکی کشور به عنوان بال اصلی فعالیت‌های اقتصادی، نقش مؤثری را در تأمین مالی صادرات نفتی و غیرنفتی به عهده دارد و در این میان بانک توسعه صادرات ایران به عنوان بانک توسعه‌ایی و تخصصی فعال در حوزه توسعه تجارت بین‌الملل، همگام با سایر دستگاه‌های حمایت‌گر صادرات غیرنفتی، در جهت تحقق اهداف کلان توسعه صادرات، تلاش مستمر دارد و با ارائه خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز صادرکنندگان به افزایش ظرفیت صادراتی کشور و رقابت‌پذیری محصولات ایرانی در بازار‌های جهانی کمک می‌کند. این بانک با بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه انسانی متعهد، متخصص و تحول‌گرا و تدوین راهبرد‌های مؤثر برای بازآفرینی نقش بانک در گسترش صادرات غیرنفتی، در طول عمر سی و سه ساله گام‌های مؤثری را برداشته و کارنامه درخشان آن گواه این امر است.
«کسب رتبه اول کفایت سرمایه در سیستم بانکی کشور با ۱۷/۱ درصد»، «افزایش سهم از تأمین مالی صادرات غیرنفتی»، «رشد ۶۳۳ درصدی سود خالص در سال ۱۴۰۲»، «کاهش مطالبات غیرجاری» و «کاهش ۹۴ درصدی زیان انباشته» بخش‌هایی از افتخارات زرین بانک توسعه صادرات ایران هستند که با تلاش‌های موثر و مستمر مدیران و کارکنان ساعی به دست آمده است.
صادرکنندگان و مشتریان عزیز، در حال حاضر و با وجود شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، فعالیت درخشانی را در نبرد اقتصادی دارند، لذا از این فرصت استفاده کرده و روز ملی صادرات را به کلیه صادرکنندگان محصولات میهن عزیزمان و بویژه به همکاران ساعی و متعهد بانک توسعه صادرات ایران که با تخصص و دلسوزی خود نقش موثری در افزایش صادرات غیرنفتی ایفاء می‌کنند، تبریک عرض می‌نمایم.
بی‌تردید بانک توسعه صادرات ایران مانند همیشه به عنوان یکی از ارکان حامی صادرات کشور همواره در کنار این عزیزان خواهد بود. امیدوارم با همکاری، همدلی و همفکری بتوانیم به اهداف بزرگ صادرات غیرنفتی دست یافته و در مسیر توسعه اقتصادی کشور گام‌های مؤثری برداریم.

افشین خانی

فتحنایی

Recent Posts

حضور همراه اول در ایپاس ۲۰۲۴ با ارائه سرویس‌های نوین ارتباطی

همراه اول با حضور در نمایشگاه ایپاس ۲۰۲۴ و ارائه خدمات نوین سازمانی، فرصتی برای…

8 ساعت ago

آشنایی با برنامه‌های شرکت نستله برای توسعه مهارت‌های شغلی جوانان / نستله و توانمندسازی نسل جوان برای آینده‌ای پایدار

نسل جوان به‌ عنوان یک نیرو محرکه موثر برای بازآفرینی و ساخت آینده‌ای بهتر برای…

8 ساعت ago

افتتاح ساختمان جدید شعبه انقلاب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خرم‌آباد

با حضور دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد»، ساختمان جدید شعبه انقلاب اسلامی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران…

9 ساعت ago

خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رضایت مردم را جلب کرده است

حجت‌الاسلام و المسلمین «سید احمدرضا شاهرخی» در دیدار با دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» گفت: بانک…

9 ساعت ago

شخصا با ساخت مسکن کوچک متراژ موافقم

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه طرح ساخت مسکن کوچک متراژ طرح خوبی…

9 ساعت ago

ساختار وصول مطالبات در بانک توسعه تعاون تقویت شود

شصت و نهمین جلسه شورای معاونین بانک توسعه تعاون با حضور مدیر عامل،معاونین و روسای…

9 ساعت ago