×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | پیروزی پرسپولیس در روز بَد کریمی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از صدا و سیما؛ بازی در حالی آغاز شد که از ساعت‌ها قبل هواداران ۲ تیم با تهیه بلیت الکترونی وارد ورزشگاه شده بودند و آقای مهدی تاج رئیس فدراسیون با بازدید از وضع موجود، شرایط را برای آغاز بازی خوب و کم نقص اعلام کرد.

مسئولان ورزشگاه آزادی داربست‌هایی که موجب برق گرفتگی کودک شش ساله شده بود برداشته بودند و به جای آن نرده‌های سفیدرنگ نصب کرده بودند تا دوباره مشکلی برای هواداران و افراد حاضر در محوطه پیش نیاید.

 دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس با سوت آقای موعود بنیادی فر داور جوان کشورمان آغاز شد.

ترکیب تیم استقلال در این بازی با نظر آندره‌آ استراماچونی: تیم فوتبال استقلال با ترکیب سید حسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان، آرش رضاوند و مرتضی تبریزی به مصاف پرسپولیس می‌رود.

میلاد زکی‌پور، روزبه چشمی، علی دشتی، مهدی قائدی، حسین پورحمیدی، سید محسن کریمی، رضا آذری و سجاد آقایی نیمکت نشینان این تیم در این دیدار هستند.

ترکیب تیم پرسپولیس را در این دیدار علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محمد انصاری، مهدی شیری، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، وحید امیری، علی علیپور، جونیور براندائو تشکیل ‌می‌دهد.

تا دقیقه ۱۰، بازی با سرعت بالایی پیش رفت و استقلالی‌ها در دقیقه ۵ بازی به سمت دروازه سرخپوشان حمله کردند، اما حرکت صحیح بیرانوند به سمت توپ مانع از گلزنی آن‌ها شد.

استقلالی‌ها در دقایق ابتدایی بازی حملات خود را افزایش دادند و دروازه بیرانوند را برای زدن گل تهدید کردند، اما وی با واکنش به موقع مانع از گلزنی حریف شد. در دقیقه ۱۷ بازی، کرنر سرخپوشان به خارج از زمین رفت و تبدیل به گل نشد. انگیزه بازیکنان برای برد در دقایق ابتدایی بازی زیاد است و بازی از هیجان بالایی برخوردار است.

در دقیقه ۲۳ بازی شوت سرکش علیپور از بالای دروازه عبور کرد و ناراحتی سرخپوشان را به همراه داشت.

 خطای بازیکنان پرسپولیس روی بازیکن استقلال در دقیقه ۲۷ بازی، پنالتی اعلام شد که علی کریمی ضربه پنالتی را زد و بیرانوند به خوبی آن را مهار کرد.

 حسین کنعانی‌زادگان در دقیقه ۳۷، توپ اضافه‌ای که به داخل زمین آمده بود به سمت هواداران استقلال شوت کرد که عصبانیت مرتضی تبریزی را به همراه داشت و مهاجم استقلال به سمتش رفت و کنعانی‌زادگان را هل داد، بلافاصله پس از این اتفاق بازیکنان دو تیم و داور وارد عمل شدند و مانع از ادامه دعوا شدند، اما در همین زمان یک شی‌ به سر کنعانی‌زادگان برخورد کرد و باعث شکسته شدن سر او شد، بنیادی‌فر پس از مداوا شدن کنعانی‌زادگان به او و تبریزی کارت زرد داد.

 پرسپولیس در دقیقه ۴۹  نیمه اول صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که بنیادی‌فر اجازه زدن این ضربه را به سرخ‌پوشان داد. این اقدام بنیادی‌فر باعث شد که استراماچونی و دستیارانش نسبت به اتمام زمان بازی در نیمه نخست اعتراض کنند.

 در نیمه دوم ترکیب ۲ تیم بدون تغییر وارد زمین شدند و سکانداران با اتخاذ این تصمیم نشان دادند که از عملکرد فوتبالیست‌های خود در اجرای برنامه‌های فنی و تاکتیکی راضی هستند.

اشتباه محمد دانشگر در دقیقه ۵ نیمه دوم می‌توانست خطرساز باشد، اما پاس اشتباه جونیو مانع از تهدید دروازه استقلال شد. بازیکنان ۲ تیم در جریان بازی نسبت به سوت‌های داور اعتراضات زیادی دارند و این مسئله باعث ایجاد تنش در ورزشگاه خواهد شد.

ضربه سر شجاع خلیل زاده در دقیقه ۵۶ از بالای دروازه به خارج از زمین رفت، فرصت عالی گلزنی برای استقلال با تعلل رضاوند از دست رفت و باعث شد تا در نهایت ریگی اقدام به شوتزنی کند که توپ بعد از برخورد به دست خلیل‌زاده به کرنر رفت، بنیادی فر در این صحنه اعتقادی به هَند نداشت.

استقلالی‌ها از ضربه کرنری که به واسطه شوت ریگی به دست آورده بودند استفاده نکردند و در آفساید اسیر شدند. نکته جالب در این صحنه زمانی بود که همه بازیکنان ایستاده بودند، اما سیاوش یزدانی نتوانست دروازه خالی پرسپولیس را باز کند.

مهدی قائدی در دقیقه ۶۹ به جای آرش رضاوند به میدان آمد, بازی در این دقایق از تب و تاب خود افتاده است و به آرامی دنبال می شود اما داور در دقیقه ۷۵ به شجاعیان کارت زرد نشان داد.

شوت مهدی عبدی در دقیقه ۸۱ بعد از برخورد به تیرک دروازه، به حسینی برخورد کرد و به گل تبدیل شد.

علی دشتی در دقیقه ۸۵ به جای عارف غلامی وارد زمین شد تا دومین تعویض استقلالی‌ها را رقم بزند، استراماچونی در سومین تعویضش محسن کریمی را در دقیقه ۸۶ به جای مسعود ریگی وارد زمین کرد.

فرصت گلزنی برای علی کریمی فراهم شد، ولی شوت او در داخل محوطه جریمه پرسپولیس در دقیقه ۸۷ بعد از برخورد به مدافع این تیم به کرنر رفت. در دقیقه ۸۹ بازی کارت زرد دوم برای علی کریمی از طرف بنیادی فر نشان داده شد و وی از زمین اخراج شد.

 در دقیقه ۹۱ سیاوش یزدانی در گوشه زمین روی سیامک انصاری خطا کرد که این خطا پایه‌ریز درگیری شدیدی بین بازیکنان دو تیم بود. پس از این خطا فرشاد احمدزاده به سمت یزدانی دوید و با او درگیر شد و پس از آن با بازیکنان دیگر استقلال ضد و خورد داشت. پس از وقوع چنین صحنه‌ای استراماچونی بلافاصله وارد صحنه شد تا جلوی درگیری بیشتر را بگیرد، اما موفق به این کار نشد. با این حال در ادامه با اضافه شدن افراد دیگر به خصوص کریم باقری این ماجرا تمام شد. پس از این درگیری بنیادی‌فر به احمدزاده و عارف غلامی، بازیکن تعویض شده استقلال کارت زرد نشان داد. تماشاگران استقلال هم در این بین به فتاحی ناسزا گفتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.