×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیروزی یک نیمه‌ای ایران مقابل نیکاراگوئه

به گزارش ایسنا، تیم‌ملی فوتبال ایران امشب (پنجشنبه) در چارچوب دیداری دوستانه پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف نیکاراگوئه رفت. نیمه نخست این دیدار که در ورزشگاه آزادی برگزار شد با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان کی‌روش به پایان رسید. مهدی ترابی تک گل ایران در نیمه نخست را در دقیقه ۱۵ به ثمر رساند.

شاگردان کارلوس کی‌روش با شروع بازی، نمایش مالکانه‌ای مقابل حریف کم نام و نشان‌شان داشتند اما برنامه‌های تاکتیکی ایران مقابل نیکاراگوئه که مطلقا دفاع می‌کرد، کمتر منجر به زدن شوت به سمت دروازه حریف شد. علاوه بر این، اشتباه‌ در ارسال‌ها و پاس‌های نهایی باعث شد که مهاجمان ایران به خوبی تغذیه نشوند.

با این حال تیم‌ملی در دقیقه ۱۵ توانست به گل نخست برسد. پرس از جلوی بازیکنان ایران در این دقیقه باعث شد که مدافع نیکاراگوئه در جناح راست دفاعی‌شان نتواند به درستی توپ را دفع کند تا امید نورافکن به آن برسد. نورافکن بلافاصله پاس زمینی به داخل محوطه جریمه نیکاراگوئه فرستاد که آریا برزگر با هوشمندی بالا این توپ را رها کرد تا در پشت سر او، مهدی ترابی صاحب توپ شود و با عبور از مدافع نیکاراگوئه، دروازه حریف را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان باز کند.

نیکاراگوئه با این که توپ و میدان را به ایران داده بود اما چشم به ضدحمله‌ها داشت تا شاید بتواند در تک موقعیت‌ها، دروازه ایران را باز کند. در یکی از موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای که این تیم در دقیقه ۳۰ ایجاد کرد، صاحب یک ضربه کرنر شد که نیکاراگوئه روی این ضربه کرنر شانس باز کردن دروازه ایران را داشت اما شوت بازیکن این تیم در تیر دوم با هوشیاری جلالی دور شد.

از اتفاقات مهم نیمه نخست، مصدومیت مهدی ترابی در دقیقه ۳۵ بود که روی بی‌مبالاتی بازیکن نیکاراگوئه که با کف پا به مچ پای ترابی زد. البته مهدی ترابی پس از این که چند دقیقه به شدت احساس در می‌کرد اما توانست به بازی برگردد و به کارش ادامه دهد.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، ابوالفضل جلالی، رامین رضاییان، روزبه چشمی، میلاد سرلک، امید نورافکن، مهدی ترابی، وحید امیری و آریا برزگر

ترکیب نیکاراگوئه: الیر لوپز، ماروین فلتس، اریک تلز، داویلا، اکودو، جیسون کورونل، مونکادا، هارولد مدینا، مارلون لوپز، فلورس، ترمینو

انتهای پیام 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.