×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
پیشکسوت فوتبال: هفته دوم لیگ‌برتر به نام محمود یاوری نامگذاری شود

حسین چرخابی روز چهارشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت درگذشت استاد محمود یاوری افزود: به فدراسیون فوتبال پیشنهاد نامگذاری هفته دوم لیگ برتر فوتبال کشور را به نام استاد یاوری می‌دهم و امیدوارم در این زمینه تصمیم‌گیری شود.
وی اظهارداشت: گوته دانشمند آلمانی می گوید اشخاص بزرگ و نامی مثل کوه هستند هرچه به آنها نزدیک شویم عظمت و ابهت آنها بر تو معلوم می شود و استاد یاوری در عرصه ورزش کشور فردی تاثیرگذار بود.
وی تصریح کرد: به راستی مرحوم محمود یاوری مثل یک کوه استوار بود و من بواسطه همسایگی با این استاد از نزدیک محمودخان را می شناختم عظمت و ابهت این مرد بزرگ بر من پوشیده نبود.
وی با بیان اینکه چقدر باید صبر کرد تا یک محمود یاوری دیگر متولد شود، افزود: یاوری مردی است که در تمام عمر خود را در سراسر کشور در خدمت جوانان این مرز و بوم گذرانید و شاگردان زیادی تربیت کرد.
وی با بیان اینکه مکتب فوتبال اصفهان با نام استاد یاوری گره خورد، افزود: فقدان این عزیز سفر کرده دوست داشتنی برای فوتبال ایران و اصفهان سخت است که نامگذاری هفته دوم لیگ فوتبال به نوعی ادای دین به اوست.
“محمود یاوری” صبح روز سه‌شنبه پس از تحمل چندین روز مبارزه با بیماری در ۸۱ سالگی و در یکی از بیمارستان‌های شهر اصفهان درگذشت. 
این مربی با اخلاق به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین پیشکسوتان فوتبال ایران و اصفهان شناخته می‌شد. سرهنگ یاوری کار مربیگری را از سال ۵۰ شروع کرد و کمتر فوتبالیستی در اصفهان پیدا می‌شود که شاگرد او نباشد.
این مربی با اخلاق در روز ۱۸ مهر سال ۱۳۱۸ در شهر اصفهان متولد شد و فوتبالش را از باشگاه شاهین اصفهان شروع کرد. او سپس برای استخدام در نیروی انتظامی به پاس تهران رفته و فوتبالش را در این تیم ادامه داد.
یاوری در زمینه مربیگری نیز سابقه حضور در تیم‌های سپاهان، ذوب‌آهن، فجرسپاسی، برق‌شیراز، شاهین بوشهر، تراکتورسازی تبریز، ابومسلم مشهد، صبای قم، استقلال اهواز، پاس، استیل‌آذین، راه‌آهن و مس کرمان را در کارنامه خود دارد.
او همچنین در رده ملی در تیم جوانان و تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سرمربی فعالیت داشته است.
با اعلام خانواده مرحوم یاوری قرار است پیکر زنده‌یاد محمود یاوری سرمربی اسبق تیم ملی، سپاهان و ذوب آهن  امروز از ساعت ۹ صبح در ورزشگاه تختی اصفهان تشییع شود و سپس در قطعه نام آوران باغ رضوان اصفهان آرام گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.