×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۷ مرداد , ۱۴۰۳
پیش‌بینی افزایش ۶۰ درصدی بودجه مازندران برای سال ۱۴۰۰

مفید غلامی راد روز یکشنبه در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی که به منظور بررسی بودجه پیشنهادی استان برای سال آینده تشکیل شد ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : آنچه تا امروز برای بودجه سال ۱۴۰۰ استان در نظر گرفته شده است رقم یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.
بودجه مازندران در سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان حدود ۷۰ درصد مربوط به هزینه جاری یا حقوق کارکنان دولت بود.
این مسئول گفت : در حوزه عمومی چند بستر برای تامین ردیف های بودجه به ما ابلاغ شده ست که شامل ارزش افزوده ، دوسوم نفت و اعتبارات استانی است که در هر سه حوزه تا اینجا نسبت به سال جاری رشد خواهیم داشت. 
رییس سازمان برنامه و بودجه مازندران اظهار داشت : البته این اعتبارات مربوط به جدول ۱۰ و ۱۰.۱ لایحه بودجه است ولی در اعتبارات دیگر که در طول سال به ما ابلاغ می شود این رقم بیشتر خواهد شد. 
غلامی راد همچنین ویژگی های بودجه سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد و گفت : یکی از مهم ترین ویژگی های بودجه سال آینده تاثیر مستقیم دستگاه های دولتی استان با چانه زنی بر میزان بودجه و امکان بالا بردن و هدفمند سازی آن است که در شورای برنامه ریزی استان ها مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.
وی از توسعه الگوی مشارکت بخش عمومی و خصوصی ، تاکید بر مدیریت کرونا ، معیشت مردم و رونق تولید به عنوان دیگر ویژگی ها یا جهت گیری کلی بودجه سال ۱۴۰۰ یاد کرد.
تخصیص ۴۲ درصدی بودجه سال ۹۹ 
رییس سازمان برنامه و بودجه مازندران همچنین گفت که بودجه سال جاری استان تاکنون ۴۲ درصد جذب شده و فرآیند جذب بقیه نیز در حال انجام است.
وی تخصیص اعتبارات عمرانی مازندران در سال ۹۹ را هم ۴۲ درصد اعلام کرد و افزود : این درحالی است که در سال ۹۸ کلا ۴۲ درصد اعتبارات عمرانی استان تخصیص یافته و جذب شده بود.
غلامی راد پیش بینی کرد که بخش اعظم اعتبارت عمرانی استان تا پیش از پایان سال مالی تخصیص یافته و جذب شود.
سال مالی از تیر ماه هر سال شروع می شود و تا پایان خرداد سال بعد ادامه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.