×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳
چاه ویل حواشی پیش پای نساجی مازندران

به گزارش ایرنا ، اگرچه استارت ایجاد حواشی در تیم نساجی با رفتن غیر منتظره محمود فکری سرمربی اسبق این تیم و پیوستنش به استقلال تهران آن هم پس از تنظیم  چیدمان تیم برای فصل جاری رقم خورد ، ولی باخت غیرمنتظره آن هم در زمین خانگی مقابل مس رفسنجان ، تیم تازه راه یافته لیگ برتر و به دنبال آن اظهار نظر احساسی وحید فاضلی سرمربی تیم علیه مردان جوانش در مستطیل سبز ، آتش حواشی پیرامون تیم شعله ورتر شد.

شاید بخش زیادی از انتقاد سرمربی نساجی مازندران از بازیکنانش در داخل زمین بویژه ضعف فنی آنها به واقعیت نزدیک باشد ، ولی انتقادات فاضلی با واکنش منفی هواداران متعصب و بخشی از کارشناسان مواجه شد تا حاشیه پیرامون تیم پررنگ تر شود.

البته استدلال این گروه چندان هم بیراه نبود چرا که معتقد بودند ؛ از آنجایی که  تمام ضعف فنی یک تیم در رقابت های ورزشی به کادر فنی آن بر می گردد ، جهت دهی آن به سمت بازیکنان نه تنها  نوعی فرار به جلو محسوب می شود ، بلکه در عمل نیز هیچ  ثمری جز ایجاد فشار مضاعف به بازیکنان و بر هم زدن وضعیت روحی و روانی و حتی خستگی جسمی بیشتر برای آنها ، سود ی در بر نخواهد داشت و تنها ثمرش افزایش اشتباه آنها در بازی های آینده بویژه در بازی پیش رو  برابر قهرمان چهار دوره متوالی لیگ برتر است.
به اعتقاد منتقدان ، در شرایطی که فرصت نقل و انتقالات برای حذف و یا اضافه کردن بازیکنان حدود یک ماه گذشته خاتمه یافت و همچنان سه بازیکن  و مهره اصلی نساجی  یعنی احسان قهاری، حامد شیری و مجتبی ممشلی که می توانند با تجربه خود تیم را نجات دهند نیز در کمند مصدومیت اسیرند ، این اظهار نظرها تنها ممکن است به کاهش فشار از روی کادر فنی کمک کند ، ولی فشارهای بیشتری را روی بازیکنان در داخل زمین آوار می کند ؛ وضعیتی که در نهایت به تضعیف بیشتر نتیجه گیری تیم انجامیده و نماینده استان های شمالی کشور در لیگ برتر را زمینگیر کند.

با وجود برخی انتقادات ریز و درشت نسبت به نتایج نساجی در ۶ بازی گذشته لیگ برتر ، اما اظهار نظرهای کارشناسان فنی و فوتبالی نشان می دهد که این تیم به رغم پوست اندازی در فصل جاری از نیمکت مربیان گرفته تا داخل دروازه و سه شکستی که از ۶ بازی اخیر متحمل شده، همچنان می تواند با پرهیز از حواشی و برگشت آرامش خود را به روزهای مطلوب برساند.

تجارت گردان | چاه ویل حواشی پیش پای نساجی مازندران
آرامش اکسیژن نساجی 
یکی از کارشناسان فوتبالی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : باخت های اخیر نساجی نه تنها برابر مس رفسنجان تازه وارد لیگ برتر که برابر سپاهان و ساپیا نیز ناشی از اشتباهات فردی و ضعف تکنیکی بازیکنان در داخل زمین بوده است.

رضا حسین زاده افزود : با وجود این که اظهار نظرهای متفاوتی برای کسب ننایج ضعیف برای نساجی صورت می گیرد ، ولی این تیم در فصل جاری رقابت ها با وجود پوست اندازی شدیدی که داشت ، نتایج آنچنان ضعیفی نداشته است تا مشمول این همه حواشی و بی مهری نسبت به مربیانش شود.

وی توضیح داد : نساجی در لیگ هیجدهم با سرمربیگری جواد نکونام و بازیکنان نسبتا خوبی که داشت و اکنون هیچ یک از آنها در لیگ بیستم حضور ندارند ، در ۷ بازی ۹ امتیاز کسب کرد. همچنین در لیگ نوزدهم در فصل گذشته با سرمربیگری رضا مهاجری از ۷ بازی ۷ امتیاز گرفت و در فصل جاری با سرمربیگری فاضلی جوان از ۶ بازی صاحب ۷  امتیاز شده است.

این کارشناس فوتبال گفت : آنچه که این روزها در مورد نتایج نساجی اظهار نظر می شود ، صرفا مربوط به جایگاهش در رده چهاردهم جدول است که با همین مربی جوان و بازیکنان جوان تر و فاقد سابقه در لیگ برتر و با ۲ بازی کمتر نسبت به رقبا در آن قرار گرفته است .

وی افزود : نساجی از بدشانسی ۲ بازی آینده را با تیم پرسپولیس در قائمشهر و فولاد در خوزستان دارد که به مراتب دشوارتر از دیدارهای قبلی این تیم برابر مس ، سایپا و حتی سپاهان است و نیاز به هوشیاری بیشتری از ناحیه کادر فنی و بازیکنان دارد.
حسین زاده گفت : با چنین وضعیت شکننده ای که نساجی حداقل در ۲ بازی آینده پیش رو دارد ، هر گونه اظهار نظر غیر کارشناسی و خارج از عرف فنی می تواند وضعیت تیم را به گونه ای رقم بزند که شاید منجر به برخی تصمیم گیری های غیر فنی شود.
وی توصیه کرد : در شرایط کنونی و حداقل تا ۲ بازی آینده باید تمام عوامل تیم اعم از کادر فنی ، مدیران باشگاه و تماشاگران و حتی پیشکسوتان سکوت اختیار کنند تا تیم آرامش خود را بیش از این از دست ندهند.

تجارت گردان | چاه ویل حواشی پیش پای نساجی مازندران

حمایت پیشکسوتان
یکی از پیشکسوتان نساجی مازندران هم به خبرنگار یارنا گفت : تاکنون اکثر پیشکسوتان تیم با وجود برخی انتقاداتی که نسبت به بازی تیم محبوبشان بویژه برابر مس رفسنجان داشتند ، برای آرامش تیم سکوت کرده اند.
حسین مسگر ساروی افزود :  بازیکنان این تیم هنوز از لحاظ فنی به مرز آمادگی نرسیده اند و با اعتماد به نفس در داخل زمین بازی گردانی ندارند و بخشی از ناهماهنگی بازیکنان در داخل زمین و عدم تمرکز نیز ناشی از نداشتن اعتماد به نفس است.

وی ادامه داد : باید بازیکنان جوان نساجی به این نتیجه برسند که در لیگ برتر به عنوان عالی ترین سطح فوتبال ایران بازی می کنند و تمام بازی ها در مستطیل سبز حتی با تیم های ته جدولی نیز دشوار است و باید برای نتیجه گیری تلاش کنند.
مسگرساروی گفت : در شرایط فعلی اظهار نظرهای غیرکارشناسی دردی از نساجی دوا  نمی کند و باید فرصت داد تا تیم بتواند خود را بازسازی کند.

تجارت گردان | چاه ویل حواشی پیش پای نساجی مازندران

هواداران همچنان حامی و متعضب 
رییس کانون هواداران نساجی مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت : تمام تلاش کانون هواداران حمایت از نساجی در شرایط فعلی است و این دستورالعمل اخلاقی به هواداران تیم نیز اعلام شده است.
رضا نادری افزود : به هر حال هوادران صاحبان اصلی تیم نساجی مازندران محسوب می شوند و قطعا نتایج تیم محبوبشان در روحیه آنها نیز تاثیر دارد و شکست غیرمنتظره برابر مس رفسنجان تا حدودی هواداران را در شوک فرو برد و امیدواریم که از این پس تیم محبوب ما بتواند با نتایج خوبش دل هواداران را گرم کند.
وی اظهار داشت : به هر حال نساجی در فصل جاری رقابت های لیگ برتر اکثر بازیکنان فصل گذشته خود را از دست داد و چند بازیکن مانده از فصل قبل نیز در مصدومیت به سر می برند. در این وضعیت باید به تیم فرصت بدهیم تا خود را بازسازی کند و قطعا نساجی آینده بهتری پیش رو خواهد داشت.
نساجی مازندران از ۶ بازی گذشته رقابت های لیگ برتر با ۷ امتیاز در رده چهاردهم جدول ۱۶ تیمی رقابت های لیگ برتر قرار دارد و فردا جمعه از دیدارهای عقب مانده هفته پنجم میزبان پرسپولیس تهران است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.