×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱ بهمن , ۱۴۰۳
چرایی حضور نام چند شرکت بیمه زندگی در فهرست شکایت از بیمه شخص ثالث مشخص شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، علی رشیدی معاون اداره کل نظارت بر بیمه‌های اموال، اتومبیل و شکایات بیمه مرکزی در گفتگو با این رسانه در خصوص حضور نام صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و چند شرکت صادر کننده بیمه زندگی در فهرست شکایت بیمه شخص ثالث گفت: به استناد ماده ۲۱ قانون بیمه شخص ثالت به منظور حمایت از زیان‌دیدگان حوادث ناشی وسایل نقلیه خسارت بدنی وارده به اشخاص ثالث به علت فقدان و یا انقضای بیمه‌نامه، ابطال قرداد بیمه، شناخته نشدن وسیله مسبب حادثه، لغو پرونده فعالیت و… صندوق تامین خسارت‌های بدنی در بخش پرداخت خسارت بیمه‌های شخص ثالث فعال است.

او افزود: بنابر این باتوجه به مرتبط بودن فعالیت صندوق تامین خسارت‌های بدنی با بحث بیمه شخص ثالث این احتمال وجود دارد برخی از اشخاص در فرآیند انجام اقدامات اداری بیمه شخص ثالت به مشکلاتی برخورد کنند که می‌توانند شکایت خود را در سایت بیمه‌مرکزی ایران، سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بیمه‌ای ثبت کنند باید تاکید کرد صندوق تامین خسارت‌های بدنی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالت فعالیتی ندارد، اما در خصوص پرداخت خسارت تعهداتی دارد و در برخی پرونده‌ها احتمال نیاز به شکایت در آن وجود دارد بر این اساس نام صندوق تامین خسارت‌های بدنی در فهرست شکایت بیمه شخص ثالت وجود دارد.

در ادامه رشیدی در خصوص سایر بیمه‌ها که بیمه شخص ثالت صادر نمی‌کنند، اما در این فهرست حاضر هستند بیان کرد: به طور مثال در خصوص شرکت بیمه توسعه باید اینگونه مطرح کرد که این شرکت از حدود ۱۰ سال‌گذشته مجوز صدور بیمه شخص ثالث را ندارد ولی پرداخت خسارت‌های آن باید انجام شود احتمالا برخی بیمه‌گذاران بر همین اساس از این شرکت شکایت کردند و به این دلیل در این فهرست نام این شرکت وجود دارد.

این مقام مسئول می‌گوید: در خصوص حضور بیمه زندگی هامرز و خاورمیانه در فهرست شکایت بیمه شخص هم باید این گونه عنوان کرد که باتوجه به این که بیمه‌گذاران به شرکت‌ها و نمایندگی شرکت‌های بیمه مراجعه می‌کنند این احتمال وجود دارد که نمایندگی‌های این شرکت‌ها خارج از حیطه اختیارات و مجوز‌های قانونی بیمه شخص ثالت ارائه نموده باشند و یا افراد در زمان ثبت شکایت عنوان شکایت را به اشتباه شخص ثالت ثبت کرده باشند؛ در سامانه ثبت شکایات بیمه مرکزی فیلد شخص ثالت را برای شرکت‌های بیمه زندگی باز گذاشتیم تا اگر تخلفی توسط شبکه فروش در این زمینه رخ داده باشد بیمه‌گذار بتواند شکایت ثبت کند.

او افزود: باید تاکید کرد آمار‌های منتشر شده در خصوص شکایت بیمه شخص ثالث خام هستند و استفاده کنندگان می‌توانند با استفاده از شاخص‌های دیگر آن را تحلیل کنند از سمتی هدف بیمه‌مرکزی از انتشار آمار شکایت حمایت از زیان‌دیدگان و ترغیب شرکت‌های بیمه به ارائه خدمات بهتر و آشنایی افراد با سامانه شکایت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.