×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳
چرا آمار فوتی‌های کرونا همچنان بالاست

 تجارت گردان – دکتر قاسم جان بابایی در گفتگو صدا و سیما در حاشیه کنگره مدیریت بیماری کرونا افزود: معمولاً در شروع هر موج میزان ابتلا و بستری‌ها به یک باره بالا می‌رود و زمانی که شیب موج نزولی می‌شود از میزان بستری‌ها کاسته می‌شود، اما فوتی‌ها با شیب بسیار ملایم تری کم می‌شوند.وی گفت: ما هنوز از موج پنجم عبور نکرده ایم هر چند که میزان بستری‌ها و فوتی‌ها رو به کاهش است، اما در بعضی استان‌ها که دستورالعمل‌ها به درستی رعایت نمی‌شود، عبور از موج پنجم طولانی‌تر شده است.
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: هر چقدر تجمعات کمتر و استفاده از ماسک بیشتر شود عبور از موج پنجم سریعتر خواهد بود، روند بستری‌های ما اکنون کاهش یافته و میزان ترخیصی‌ها بیشتر شده است و این نشان می‌دهد به مراحل پایانی موج نزدیک شده ایم.
آقای دکتر جان بابایی در پاسخ به سؤالی درباره استفاده از داروی اکتمرا برای درمان کرونا گفت: با توجه به این که این دارو اثر منفی بر سیستم ایمنی ایجاد می‌کند به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است که به صورت بسیار محدود از اکتمرا استفاده کنند و در زمان و جایگاه مناسبش استفاده شود.
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: متأسفانه برخلاف ابلاغ‌ها هنوز بعضی از پزشکان داروی اکتمرا را تجویز می‌کنند و ما هم نمی‌توانیم در کار پزشک دخالت مستقیم کنیم، اما اطلاع رسانی شده تا مصرف آن کم شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.