چشم‌انداز ده‌ساله‌ی فولاد مبارکه، رشد تصاعدی و توسعه‌ی متوازن کمی و کیفی این شرکت است

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین دوره همایش صد شرکت برتر (IMI۱۰۰) در گفت‌وگو با ایراسین بیان کرد: شرکت فولاد مبارکه طی ۲۵ سال گذشته همواره به عنوان یک شرکت برتر و پیشرو در عرصه اقتصاد و صنعت حضور فعال و مؤثر داشته است؛ اهتمام مدیران مجموعه نیز حفظ این برتری بوده است.

طیب‌نیا افزود: اما امروزه راهبرد اصلی مجموعه صرفاً حفظ جایگاه برتر نیست. در چشم انداز ده ساله ای که برای شرکت ترسیم کرده ایم، حفظ این برتری اولویت ما نیست و به عنوان یک شاخص تعیین‌کننده برای ارزیابی عملکرد خود به آن نگاه نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: ما باید به صورت تصاعدی رشد ملی و مجموعه‌ی خود را رقم بزنیم و این چشم‌انداز محقق نمی‌شود مگر اینکه اقدامات متنوع و نوینی را اتخاذ کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه بیان کرد: اکنون فولاد مبارکه در نگاه استراتژیک خود و برای دستیابی به حداکثر سودآوری و بهره‌وری، توجه ویژه‌ای به توسعه‌ی عرضی و طولی مجموعه دارد؛ ورود به عرصه‌ی کسب‌وکارهای جدید، توسعه سبد محصولات متنوع و سرمایه‌گذاری در بالادست زنجیره، از جمله این اقدامات است.

وی افزود: پروژه‌های مختلفی در فولاد مبارکه به بهره‌برداری رسیده و همچنین در حال پیشرفت است که دستاورد آن کاهش چشمگیر واردات و افزایش سودآوری برای مجموعه و کشور خواهد بود.

طیب‌نیا ادامه داد: همچنین در حوزه‌های زیرساختی مثل برق، گاز و حمل‌ونقل نیز پروژه‌های متعددی در جریان است.

مدیرعامل فولاد مبارکه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایراسین مبنی بر اینکه اولویت فعلی مجموعه توجه ویژه به کدام حوزه است، تاکید کرد: نمی‌توان گفت که کدام یک از پروژه‌ها بر دیگری اولویت و برتری دارد. نگاه ما در مجموعه‌ی فولاد مبتنی بر رشد و توسعه‌ی متوازن است؛ حوزه محیط زیست، مدیریت آب و پسماند و کاهش آلاینده‌ها، بهبود زیرساخت‌ها، توسعه‌ی تکنولوژی تولید فولاد سبز و… همگی از اهمیت زیادی برخوردار هستند و باید همسو با یکدیگر پیشرفت کنند.

طیب‌نیا در پایان بیان کرد: لازمه‌ی دستیابی به همه‌ی این اهداف، برخورداری از سرمایه‌ی انسانی رشدیافته است؛ بنابراین ضروری است که آموزش و توسعه نیروی انسانی را نیز به موازات سایر حوزه‌ها پیش ببریم.

لازم به ذکر است در این همایش که با حضور مقامات و مدیران شرکت‌های برتر ایران، صبح امروز دوشنبه، ۳ بهمن ماه، توسط سازمان مدیریت صنعتی کشور، در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، شرکت فولاد مبارکه به عنوان چهارمین شرکت برتر ایران و همچنین برترین شرکت از نظر شاخص «ارزش افزوده و سودآوری» در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

فتحنایی

Recent Posts

پیام تسلیت مدیرعامل فولاد سنگان به مناسبت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان

علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان، با صدور پیامی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت…

14 ساعت ago

پنج روز عزای عمومی در ایران اسلامی اعلام شد

رهبر معظم انقلاب و دولت جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیر…

16 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی ایلام شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

مدیرعامل پتروشیمی ایلام، با صدور پیامی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

18 ساعت ago

پیام تبریک دکتر کفایتمند مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی

دکتر کفایتمند مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی در پیامی این روز را به همه آتش نشانان…

19 ساعت ago

مدیر عامل‌ پتروشیمی ایلام، روز آتش نشانی و ایمنی را تبریک گفت

داود جعفری‌فر؛ مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام با صدور پیامی هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و…

19 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان، روز آتش نشانی و ایمنی را تبریک گفت

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی پیام تبریکی به شرح…

19 ساعت ago