×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟

مکاتبه با کارفرمای کانادایی؛ یک روش مستقیم برای اشتغال در این کشور

اگر به‌طور مستقیم و بدون واسطه با چند آشنا یا کارفرمای کانادایی در این کشور ارتباط داشته باشید، مهاجرت کاری به کانادا چالش بزرگی برای شما نخواهد بود. فقط کافی است تا مکاتبه خود با این افراد را به‌طور رسمی شروع کنید و برای اشتغال در کانادا درخواست دهید.

کارفرما بعد از بررسی رزومه کاری و مهارت‌های نرم شما نتیجه را اعلام خواهد کرد. البته فرایند صدور ویزا در این روش از سمت کارفرمای کانادایی دشوار است و تمهیدات متعددی نیاز دارد؛ بااین‌حال غیرممکن نیست. کارفرما پروسه‌ مربوط به LMIA را طی می‌کند و سپس به شما ویزای کاری تعلق خواهد گرفت.

تجارت گردان | چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟

اکسپرس اینتری؛ راهکاری برای جذب افراد متخصص بین‌المللی به کانادا

«چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟» با ارسال رزومه از طریق اکسپرس اینتری، امکان اشتغال در کانادا وجود دارد. اکسپرس اینتری یکی از برنامه‌های دولت کانادا برای جذب افراد ماهر و متخصص است. ازآنجایی‌که کانادا یک کشور صنعتی و پیشرفته است، کمبود نیروی کار در صنایع مختلف این کشور وجود دارد. ازاین‌رو برنامه اکسپرس اینتری را در اختیار افراد با تخصص بالا قرار داده است تا مهاجرت کاری به کانادا با این روش امکان‌پذیر باشد.

در ورود با اکسپرس اینتری فاکتورهای متعددی مثل سطح زبان، سابقه شغلی فرد، مدارک فنی‌وحرفه‌ای و تحصیلات آکادمیک در نظر گرفته می‌شوند. در مجموع همه این فاکتورها برای محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری استفاده می‌شوند. سپس فرد متقاضی براساس امتیاز نهایی با متقاضیان دیگر مقایسه می‌شود و اگر حداقل‌ امتیاز لازم را کسب کرده باشد، امکان اشتغال در کانادا را خواهد داشت. اکسپرس اینتری یکی از بهترین روش‌های مهاجرت کاری به کانادا به شمار می‌رود. چراکه بعد از یک سال امکان دریافت اقامت دائم برای فرد وجود دارد.

چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟ با مراجعه به سایت‌های جستجوی کار

یگ گزینه راحت و جامع برای کاریابی در کانادا مراجعه به سایت‌های مربوط است. برای این کار چند سایت وجود دارد که در ادامه معرفی خواهیم کرد. همه این سایت‌ها براساس برنامه‌های مختلف استانی و فدرال اسکیل ورکر کانادا و اکسپرس اینتری تنظیم شده‌اند. سایت‌های کاریابی کانادا براساس موقعیت شغلی، شهر، میزان حقوق و شرایط کاری فیلتر می‌شوند؛ بنابراین کار کردن با این سایت‌ها دشوار نخواهد بود. با مراجعه به سایت‌های کاریابی امکان آشنایی با استانداردهای مهارت‌های فردی در موقعیت‌های مختلف شغلی آشنا خواهید شد. از سایت‌های کاریابی مشهور با بانک اطلاعات و امکانات قوی از قبیل موارد زیر نیز استفاده کنید:

  • ایندید (Indeed)
  • ورک پولیس (Workpolis)
  • جاب بانک (Job Bank)
  • مانستر کانادا (Monster Canada)
  • گلس‌دور کانادا (Glassdoor Canada)
  • کریر بیلدر (CareerBuilder)
  • جاب بوم (Jobboom)
  • تورنتو جابز (TorontoJobs)
  • ورک بی سی (WorkBC)
  • جابز (Jobs.ca)
  • اکو کانادا (Eco Canada)

درصورتی‌که به هر یک از این سایت‌ها دسترسی نداشتید یا به‌دنبال منابع بیشتر هستید، یک جستجوی گوگل شما را به پاسخ «چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟» می‌رساند. فقط کافی است تا به انگلیسی در گوگل موقعیت شغلی خود و شهر مقصد را وارد کنید.

فعالیت در لینکدین؛ شبکه اجتماعی مخصوص کاریابی و فعالیت‌های حرفه‌ای

اگر به‌دنبال پیدا کردن کار در کشورهای دیگر و کانادا هستید، فعالیت در لینکدین را فراموش نکنید. لینکدین یکی از بهترین رسانه‌های جمعی است که به‌صورت تخصصی در حوزه کاریابی فعالیت می‌کند. با به اشتراک گذاشتن رزومه خود در این فضا شانس پیدا کردن کار در کانادا را افزایش دهید. همچنین با اشتراک‌گذاری پست‌های حرفه‌ای و صحبت از نمونه کارها ایمپرشن بیشتری دریافت کنید.

ایمپرشن یا همان بازدید از پست و صفحه بیشتر به معنی افزایش احتمال برخورد یک کارفرمای کانادایی با رزومه شما است. ازاین‌رو فعالیت موثر در شبکه اجتماعی لینکدین یکی از راه‌های برقراری ارتباط با کارفرمایان کانادایی است. علاوه‌بر این، در لیندکین معمولا فرصت‌های شغلی هر کشور و ایالت گذاشته می‌شود تا متقاضیان در صورت تمایل برای ارسال رزومه اقدام کنند. به‌این‌ترتیب فرصتی برای آشنایی با شرایط کار در کانادا به وجود می‌آید.

تجارت گردان | چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟

شیکه‌های اجتماعی؛ فرصت خوبی برای شبکه‌سازی با افراد متخصص خارجی

شبکه‌سازی زمانی امکان‌پذیر است که ارتباطات اینترنتی قوی داشته باشید. یکی از پیش‌نیازهای این ارتباط فعالیت در شبکه‌های مختلف است و لینکدین یک رسانه تخصصی کاریابی محسوب می‌شود؛ بااین‌حال از فعالیت در شبکه‌های دیگر مثل توییتر، فیسبوک و اینستاگرام نیز غافل نشوید. همچنین عضویت در سایت‌های مثل گیت‌هاب برای برنامه‌نویس‌ها فرصت خوبی به شمار می‌رود تا رزومه کاری و توانایی‌های خود را به اشتراک بگذارند. به‌این‌ترتیب فرصت شبکه‌سازی با افراد متخصص از کشورهای دیگر ایجاد می‌شود؛ در نهایت باعث افزایش شانس کاریابی در کانادا خواهد شد.

تماس با موسسه ویزاموندیال؛ اولین گام برای مهاجرت کاری به کانادا

در این مقاله به بررسی روش‌های کاریابی در کانادا پرداختیم. استفاده از رسانه‌های اجتماعی مثل لینکدین، مراجعه به سایت‌های کاریابی، مکاتبه با کارفرما و ارسال رزومه از طریق اکسپرس اینتری روش‌های مختلفی برای پیدا کردن کار در کانادا به شمار می‌روند. به‌طورکلی اشتغال در کانادا چالش‌برانگیز است؛ چراکه این کشور سخت‌گیری‌های متعددی را برای جذب افراد ماهر در نظر می‌گیرد. بااین‌حال شرایط کاری، درآمد و سطح رفاه زندگی در این کشور از مزایایی هستند که نباید به سختی‌های درخواست کار در کانادا توجه کنید.

علاوه‌بر راه‌های گفته شده در پاسخ به «چگونه در کانادا کار پیدا کنیم»، یک روش راحت‌تر و بدون دردسر نیر برای این کار وجود دارد. موسسه‌های مهاجرتی حرفه‌ای معمولا لیست کاملی از موقعیت‌های شغلی در کشور‌های مختلف را دارند؛ ازاین‌رو به‌عنوان یک بانک اطلاعاتی خوب برای پیدا کردن شغل در کشور کانادا به شمار می‌روند. موسسه مهاجرتی ویزاموندیال با سال‌ها تجربه و چندین پرونده موفق در زمینه مهاجرت کاری به کانادا مشاور خوبی برای شما خواهد بود. به‌این‌ترتیب مسیر مهاجرت کاری به کانادا را با خیال آسوده‌اری طی خواهید کرد. برای تماس با مشاوران ویزاموندیال فقط کافی است تا نام «موسسه مهاجرتی ویزاموندیال» را در گوگل جستجو کنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و تجارت گردان مسئولیتی درباره آن ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.