×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۲ دی , ۱۴۰۳

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، عبدالصمد خدامی معاون حقوقی و هماهنگی امور استانها شعب و نمایندگی ها با بیان این که برگزاری چنین کارگاه هایی می تواند ما را به شکل بهتری به سمت اهداف سوق دهد، به تشریح مبانی قانونی ارزیابی شایستگی های مدیریتی و برنامه های آموزشی  پرداخت وتصریح کرد :  از سال ۱۳۹۹ برنامه های ارزیابی وآموزشی متعددی در شرکت برگزار گردیده  که از جمله آنها می توان به ”  آزمون سراسری با شرکت بیش از ۱۵۰۰ نفر از همکاران “،” ارزیابی های همکاران توسط سازمان جهاد دانشگاهی و دانشگاه شهید بهشتی  اشاره کرد .در ۶ ماهه اخیر نیز، ارزیابی هایی با تبیین تجربه ارزیابی های داخلی بر اساس مبانی علمی و پس از بومی سازی مدل های مصوب قانونی اجرا شده است .

معاون حقوقی و هماهنگی امور استانها شعب و نمایندگی ها ، همه این اقدامات را تجربه ای برای ایجاد کانون ارزیابی در شرف تأسیس شرکت و در راستای اصل شایسته گزینی در انتخاب مدیران رده سرپرستی و میانی برشمرد و تأکید کرد،  بزودی با تکمیل فرایندهای اداری و حرفه ای لازم، کانون ارزیابی شرکت تأسیس خواهد شد و با اعلام شاخص های علمی زمینه استفاده از ظرفیت همه همکاران علاقمند و واجد شرایط احراز پست های سرپرستی و مدیریتی به صورت رسمی فراهم و اطلاع رسانی فراگیر در خصوص آن انجام خواهد شد.

خدامی با اشاره به نکات برجسته کتاب ” هرم معکوس ” از جمله مفهوم رهبری خدمتگزار، عملگرایی، حضور در میدان برای حل مسئله، خدمت گزاری در کنار انسان محوری و ارتباط عاطفی موثر با همکاران، این موارد را ، مهم ترین شاخص  و ویژگی انتخاب مدیران اجرایی (عملیاتی) ، استان ها و شعب عنوان نمود.

در بخش دوم این کارگاه آموزشی، منصور امیری سرپرست هماهنگی امور استانها و شعب، ضمن تشریح نحوه برگزاری کارگاه ارزیابی و نحوه انتخاب دعوت شدگان، هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد بانک اطلاعاتی از شایستگی های مدیریتی برای انتخاب مدیریت واحدهای اجرائی عنوان کرد.

در ادامه برنامه پرفسور سیدمهدی الوانی، استاد برجسته مدیریت، در فضایی صمیمی طی سخنانی مهمترین معیار ارزشیابی مدیران یک سازمان دولتی و خدماتی مانند بیمه ایران را رضایت مردم بعنوان ولی نعمت سازمان برشمرد و توصیه هایی پدرانه در این خصوص ارائه نمود.

گفتنی است، در این کارگاه آموزشی ، هر یک از شرکت کنندگان پس از پاسخگویی به آزمون های روانشناسی، توسط ارزیابان مستقل و مورد تأئید مرکز آموزش مدیریت دولتی در خصوص مهارت های رفتاری مدیریت با عناوین، مدیریت برخود، ارتباط اثربخش، تفکر تحلیلی و توانایی منطقی و ویژگی های برجسته و متمایز ، مورد سنجش قرار گرفتند.

همچنین شرکت کنندگان، برای ارزیابی از ویژگی های مدیریتی فردی شامل: شناخت پیرامونی، خلاقیت و نوآوری، توان عملیاتی و حل مسئله و باورهای اخلاقی در گروه های ۴ یا ۵ نفره دسته بندی شده و به بحث گروهی در خصوص مسائل واقعی شرکت همچون فوق العاده بهره وری، رسیدگی به وصول مطالبات، مدیریت تنوع منابع انسانی پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.