×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محمد تقی‌زاده صبح امروز در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران گفت: از فردا بلیت وسایل حمل و نقل عمومی به مدت چند روز نیم بها خواهد شد و عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک نیز تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: اگر شاخص کیفیت هوای تهران بالاتر از عدد ۱۵۰ رفت و در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار گرفت، احتمال تعطیلی مهدکودک‌ها و مدارس در مقاطع پیش‌دبستانی و دبستان طی سه روز آینده وجود دارد.

به گفته تقی‌زاده، برای جلوگیری از آلودگی بیشتر هوا در تهران از فردا شب، ورود کامیون‌ها به شهر ممنوع می‌شود و پلیس برخورد جدی‌تری با خودروهای دودزا و موتورسیکلت‌ها خواهد داشت.

معاون استانداری استان تهران تصریح کرد: توصیه ما به مدارس این است که از امروز تا پایان هفته از فعالیت‌های بدنی و ورزش در فضای باز خودداری کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه آلودگی هوا در جنوب و غرب استان تهران بیش از سایر مناطق است، از فردا تا پایان هفته محدودیت‌هایی برای فعالیت صنایع و معادن در این استان خواهیم داشت.

سازمان هواشناسی به کودکان، افراد مسن و افرادی که بیماری‌های تنفسی و قلبی دارند توصیه کرد، در سطح شهر تردد نکنند. سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: براساس آخرین اطلاعات ونقشه های هواشناسی در بیشتر مناطق کشور جوی نسبتاً آرام و پایدار را خواهیم داشت که این جو در نیمه شمالی کشور موجب افزایش غلظت آلایندهای شهری به ویژه در کلانشهرهایی مثل تهران، کرج، قم و اصفهان خواهد شد.
در بخش جنوبی کشورمان نیز در بخش هایی از سیستان و بلوچستان ، بخش های مرکزی و جنوبی کرمان و در برخی نقاط استان هرمزگان ، جنوب فارس، جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز در برخی ساعات باید منتظر رگبار ، رعد و برق و وزش باد شدید لحظه ای باشیم.
این در حالیست که بر اثر بارندگی‌های اخیر در استان هرمزگان هم یک نفر جان خود را از دست داد و یک نفرهم مصدوم شد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: یک زن در شهرستان بندر خمیر بر اثر سقوط تیر چراغ برق جان خود را از دست داد. صفایی گفت: مسیر ۲ روستا در بندر خمیر و ۲ روستا در بندرلنگه مسدود است. سرپرست جمعیت هلال احمر هرمزگان هم گفت: بارش باران و تگرگ موجب تخریب یک منزل و آبگرفتگی ۱۳ منزل مسکونی و چهار معبر اصلی در بندر عباس شد. وزش باد کماکان مهمترین پدیده در شرق کشور است که در برخی ساعات شدت می گیرد به ویژه در کانون این شرایط یعنی زابل در شمال سیستان و بلوچستان. به لحاظ شرایط دمایی فعلاً​ نوسانات خاصی در سطح کشور پیش بینی نمی شود .
امروز آسمان تهران صاف همراه با غبار محلی است و دما درگرمترین ساعات به حدود ۱۹ درجه می رسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.