×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳
کاهش تقاضا برای آبزیان به دلیل کاهش قدرت خرید مردم

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی تهران در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت بازار آبزیان توضیح داد و گفت: درست است که اکنون در خارج از فصل صید ماهی قرار داریم اما این به معنای کمبود عرضه ماهی در فروشگاه‌ها نیست و گونه‌های پرورشی می‌توانند پاسخگوی تقاضای عمومی برای ماهی باشند.

وی افزود: با آغاز فصل گرما به طور معمول تقاضا برای انواع آبزیان کاهش چشمگیری پیدا می‌کند و حتی تا یک پنجم میزان تقاضا در فصل سرما افت می‌کند، بنابراین با آغاز فصل گرما به طور معمول با کاهش قیمت ماهی روبه‌رو خواهیم بود با این حال جریان حاکم بر بازار انواع آبزیان از جمله ماهی این است که قیمت انواع ماهی پرورشی و صیدی این اقلام بالاتر از قدرت خرید مردم است و در حال حاضر در تمام فصول سال با کاهش تقاضا برای ماهی‌های صیدی و پرورشی روبه‌رو هستیم.

یوسف خانی تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت ماهی‌های پرورشی به میزان قابل‌توجهی پایین‌تر از ماهی‌های صیدشده است تقاضا برای آنها نیز بیشتر است. 

بنا برگزارش خبرنگار ایلنا آخرین قیمت روز هر کیلو ماهی پرورشی قزل‌آلا ۲۳۰ هزار تومان، قیمت هر کیلو ماهی پرورشی سالمون ۲۴۰ هزار تومان و ازون‌برون ۶۷۵ هزار تومان در هر کیلو است، همچنین ماهی سرخو در هر کیلو ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد و قیمت انواع میگوی تازه به طور متوسط ۴۰۰ هزار تومان در هر کیلو برآورد می‌شود. 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.