Categories: اقتصادی

کاهش حدود ۴۰ درصدی ارزش سفته و برات واخواستی در تهران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تجارت گردان، براساس آمار بانک مرکزی، بالغ بر ۸۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال سفته و برات در مردادماه ۹۹ در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل ۱۱ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۲.۵ درصد افزایش یافت. در پنج ماه ابتدای سال ۹۹ حدود ۳۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲۶.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در مردادماه ۹۹ معادل ۷۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۲۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۸۴ و ۱۱۴ رسید که در مقایسه با ماه قبل هر دو شاخص مذکور به ترتیب ۲۴.۹ درصد و ۳۹.۸ درصد کاهش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۱۲.۶ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۵۶.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.
شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در مردادماه ۹۹ به عدد ۱۳۵.۸ رسید. عدد شاخص مذکور در مردادماه ۹۸ معادل ۷۵.۵ بوده است. در پنج ماه اول سـال ۹۹ معـادل ۳۲۰۰ بـرگ سـفته و بـرات بـه مبلغی معـادل ۹۴۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد.
در این دوره، متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۷۸.۷ و ۱۰۳ رسید که نسـبت بـه دوره مشـابه سال قبل از لحاظ تعداد ۳.۸ درصد و از لحاظ مبلغ ۵۱.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شـده در پنج ماه ابتدای سال ۹۹ به عدد ۱۱۹.۶ رسید. عدد شاخص مذکور در پنج ماه اول سال ۹۸ معادل ۹۱.۴ بوده است.

فتحنایی

Recent Posts

عملکرد فولاد خوزستان در تامین نیازهای کشور با وجود محدودیت‌های برق

فولاد خوزستان در ۷ ماهه نخست سال جاری با وجود محدودیت‌های برق، چه عملکردی در…

5 ساعت ago

فراهم شدن صدور گواهی امضای الکترونیک بانکی از ۲۰ آبان‌ماه در بانک مرکزی/ صدور دسته‌چک الکترونیک به اشخاص حقوقی سرعت می‌گیرد

مدیرکل نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه ارائه دسته‌چک الکترونیک به اشخاص حقوقی نیازمند…

5 ساعت ago

قرعه کشی جشنواره «ماشین بِبَر، با سودش» آی‌بی‌شاپ فردا برگزار می شود

قرعه‌کشی جشنواره آی‌بی‌شاپ برای مشخص شدن برندگان ۳ دستگاه خودروی پژو ۲۰۷ و یکصد صندوق…

7 ساعت ago

اتصال سازمان نصر به درگاه ملی مجوزها

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به درگاه ملی مجوزها متصل شد.

9 ساعت ago

صدور احکام اعضای هیات عامل ایمیدرو از سوی وزیر صمت

وزیر صنعت معدن و تجارت، با صدور احکامی جداگانه، اعضای جدید هیات عامل ایمیدرو را…

9 ساعت ago

بررسی گزارش‌های مالی سازمان توسط هیئت‌مدیره

یکشنبه، ۶ آبان‌ماه ۱۴۰۳ جلسه شماره ۲۳ هیئت‌مدیره دوره هفتم سازمان نصر تهران با حضور…

9 ساعت ago