Categories: بانک و بیمه

کاهش شکایات بیمه آرمان؛ گامی موثر در افزایش رضایتمندی مشتریان

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بیمه آرمان، بیمه مرکزی در یک گزارش، آماری از شکایات ثبت‌شده در صنعت بیمه را منتشر کرده است که کاهش قابل‌توجه شکایات بیمه آرمان در فصل پاییز از نقاط برجسته این گزارش است. براساس این گزارش، بیمه آرمان توانسته است با اجرای سیاست‌های جدید و بهبود فرآیندهای پاسخگویی، شکایات مشتریان را بیش از ۵۰ درصد کاهش دهد. این روند کاهشی، نشان‌دهنده تلاش این شرکت در ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشتریان است.

در ۹ ماهه اول سال جاری، تعداد کل شکایات ثبت‌شده از بیمه آرمان ۶۰۸ مورد بوده که از این تعداد، به ۵۹۴ مورد رسیدگی شده است. از شکایات رسیدگی‌شده، ۴۴۷ مورد شکایت وارد و ۱۴۷ مورد شکایت ناوارد اعلام شده است.

کاهش قابل‌توجه شکایات در سه ماهه پاییز

در پاییز سال ۱۴۰۳، بیمه آرمان موفق به کاهش ۵۰٫۷۴ درصدی شکایات جدید شده است. این کاهش از ۱۳۶ شکایت در ماه هشتم سال به ۶۷ شکایت در ماه نهم رسیده است. این آمار، نمایانگر تأثیر اجرای برنامه‌های این شرکت برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان و بیمه‌گذاران است. کاهش شکایات به‌ویژه در دوره‌ای که معمولاً میزان تقاضا برای خدمات بیمه‌ای افزایش می‌یابد، نشانه‌ای مثبت از رویکرد مؤثر بیمه آرمان در مدیریت شکایات است.

دلایل کاهش شکایات و برنامه‌ریزی بیمه آرمان

بیمه آرمان در ماه‌های اخیر با تمرکز بر بهبود فرآیندهای رسیدگی به شکایات و شفاف‌سازی سیاست‌های خدماتی، توانسته ارائه خدمات به بیمه‌گذاران را ارتقا دهد. عوامل کلیدی در کاهش شکایات عبارت‌اند از، افزایش شفافیت در ارائه خدمات با اطلاع‌رسانی دقیق درباره شرایط بیمه‌نامه‌ها و فرآیندهای پرداخت خسارت، پاسخگویی سریع و دقیق با ایجاد کانال‌های ارتباطی فعال و کاهش زمان رسیدگی به شکایات، آموزش به کارکنان بخش‌های مختلف، به‌ویژه بخش‌های خدمات مشتریان ، برای پاسخگویی حرفه‌ای‌تر و در نهایت استفاده از فناوری‌های نوین و بهره‌گیری از سامانه‌های دیجیتال برای رصد و مدیریت بهتر شکایات مشتریان.

روند کاهشی شکایات بیمه آرمان، بیانگر تعهد این شرکت به رضایت مشتریان و تلاش برای ارتقای استانداردهای خدماتی است. که ادامه این رویکرد نیازمند بهینه‌سازی بیشتر سامانه‌های دیجیتال، بررسی مستمر نظرات مشتریان و اعمال تغییرات لازم، و پایش دقیق عملکرد واحدهای مختلف برای حفظ روند کاهشی شکایات است.

کاهش ۵۰٫۷۴ درصدی شکایات بیمه آرمان در سه ماهه پاییز ۱۴۰۳، دستاوردی مهم در صنعت بیمه محسوب می‌شود. این موفقیت، نتیجه برنامه‌ریزی درست و بهبود فرآیندهای پاسخگویی این شرکت است. با تداوم این روند، بیمه آرمان می‌تواند سهم خود را در جلب اعتماد مشتریان و افزایش رضایتمندی آن‌ها در بازار رقابتی بیمه بیشتر کند.

فتحنایی

Recent Posts

بیمه پاسارگاد با توانگری ۳۱۰ درصدی، پیشتاز صنعت بیمه ایران

بیمه پاسارگاد همچنان در میان سه شرکت برتر در حوزه توانگری در صنعت بیمه کشور…

5 ساعت ago

نشست مدیران ارشد بهره ‌وری بانک‌های دولتی به میزبانی پست بانک ایران برگزار شد

«نشست مدیران بهره‌وری بانک‌های دولتی» به میزبانی پست بانک ایران و با حضور مدیران ارشد،…

5 ساعت ago

رویکرد منطقه آزاد ماکو حرکت به سمت فناوری های نوین است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه مناطق آزاد باید فناوریهای نوین و استفاده…

6 ساعت ago

۲۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک مسکن برای تکمیل ۳ طرح در حوزه راه پرداخت شد

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای…

6 ساعت ago

آغاز فعالیت‌های اکتشافی در بخش دریایی پس از ۵ سال وقفه

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه این مدیریت از سال ۱۳۹۸ تاکنون…

6 ساعت ago

آخرین مهلت از وکالتی نمودن حساب ها در موسسه اعتباری ملل جهت خرید محصولات ایران‌خودرو

به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری ملل : متقاضیان محترم خرید محصولات ایران‌خودرو، تنها تا…

6 ساعت ago