به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک دی، کاهش بی سابقه مانده مطالبات معوق بانک دی از تمرکز جدی این بانک بر رسیدن به استانداردهای بانکداری حرفه ای و نیز تعیین تکلیف پرونده های تسهیلاتی غیرجاری حکایت دارد.
بر اساس این گزارش، در حالی که نظام بانکی به طور کلی با دغدغه مطالبات معوق دست به گریبان است، بانک دی با تدبیر همراه با برنامه ریزی مدون، موفق به وصول میزان قابل توجهی از مطالبات خود در کوتاه ترین زمان ممکن شده است.
بررسی عملکرد بانک دی طی ۹ ماه گذشته نشان می دهد که با تغییرات ایجاد شده در رویکردهای حقوقی و اقدامات مدیریت امور و پیگیری مطالبات، مانده مطالبات معوق و سررسید گذشته در این مدت با کاهش چشمگیری مواجه شده و NPL بانک از ۶۰ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافته است.
گفتنی است، کاهش NPL یا نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی از مهمترین شاخصهای ارزیابی بانک ها نزد بانک مرکزی و نظام بانکی بین الملل است که می تواند نویدبخش تزریق منابع گسترده به بانک و در نتیجه افزایش قدرت تسهیلات دهی و توسعه خدمات به مشتریان باشد.
https://tejaratgardan.ir/?p=80678