×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کاهش ۱۰ درصدی سرعت ، مرگ و میر ناشی از تصادفات را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد

تجارت گردان | کاهش ۱۰ درصدی سرعت ، مرگ و میر ناشی از تصادفات را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان، جواد هدایتی در نشست تخصصی طرح مدیریت سرعت کشور که به میزبانی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: استان اصفهان با داشتن سهم قابل توجهی از ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر، گستردگی راه‌ها و میزان بار و مسافر حمل شده، یکی از استانهای شاخص کشور به شمار می آید.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب نیروی انسانی در بعد مدیریت و کارشناسی گفت: اصفهان همواره با طرح‌های خلاقانه و با کیفیت به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح‌های ارتفای ایمنی تردد به شمار می‌آید.

هدایتی مدیریت سرعت را یکی از مهمترین موضوع‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای مطرح و خاطرنشان کرد: سهم بزرگی از تصادفات و آسیب‌ها ناشی از عدم مدیریت سرعت خودروهاست.

مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصادی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: اگرچه تا به امروز اقدامات بسیار زیادی در بخش‌های مختلف سازمان برای مدیریت سرعت در جاده ها انجام شده اما نتوانسته است سرعت در جاده ها را مهار کند.

وی با اشاره به شعار سال ۲۰۱۶ سازمان بهداشت جهانی با عنوان “کاهش سرعت”  گفت: با همکاری و تلاش همه جانبه سازمان و نهادهای ذی ربط،  پروژه مدیریت سرعت به عنوان یکی از پروژه های تحت حمایت سازمان بهداشت جهانی در ایران در سال ۲۰۱۷ مصوب شد.

هدایتی ادامه داد: در سال ۲۰۱۸ کارگاه‌ها و جلسات متعددی برای بررسی میدانی و آماری با کارشناسان بین‌المللی انجام شد و نتیجه این تحقیقات به کمیسیون ایمنی راه های کشور ارائه شد.

مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصادی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: نتایج تحقیقات کارشناسان نشان می‌دهد که با کاهش ۱۰ درصدی سرعت، میزان فوت ناشی از تصادفات جاده‌ای تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

هدایتی تصریح کرد: یکی از اهداف ما در اجرای طرح مدیریت سرعت آگاهی هرچه بیشتر مردم و مشارکت آنان است، درواقع مردم باید بدانند که چگونه ممکن است ۵ کیلومتر افزایش سرعت یک تصادف خسارتی را به یک تصادف فوتی تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد: در مبحث مدیریت سرعت ما نباید به صورت تک بعدی به مساله ورد پیدا کنیم، مدیریت سرعت یک بسته است که برای اثربخشی آن باید همه اجزا با یکدیگر کار کنند.

مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصادی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور گفت: درواقع تقویت مشارکت دستگاه های مرتبط، جلب مشارکت عمومی به عنوان کاربران اصلی باید در کنار هم انجام پذیرد.

در پایان این جلسه ، طرح  آغاز پروژه ارائه الگوی راه ایمن با تمرکز بر مدیریت سرعت به منظور تحقق سیستم ایمن پایدار در استان اصفهان توسط دستگاه های ذی ربط در امر کاهش تصادفات جاده ای امضا شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.