محسن جوهری در گفتوگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ تقاضایی از صنعت سیانجی برای کمک به بهینهسازی مصرف بنزین نشده است، تصریح کرد: این در حالی است که صنعت سیانجی میتواند در کاهش مصرف بنزین کمک شایانی داشته باشد.
وی با بیان اینکه اگر دولت تقاضای توسعه صنعت سیانجی را داشته باشد در کوتاه مدت میتوان این امر را محقق کرد، اما باید توجه داشت که مشکل اصلی کمبود خودروهای دوگانهسوز است، اظهار کرد: اگر بتوان تعداد خودروهای دوگانهسوز را افزایش داد و از طرفی دیگر با ایجاد ساز و کاری تقاضا در این عرصه را افزایش دهیم، بی شک جایگزینی اتفاق میافتد.
به گفته رئیس انجمن صنفی سیانجی خودروهای دوگانه سوز درصورتی که افراد به جایگاه سیانجی دسترسی داشته باشند بیشتر تمایل به استفاده از سیانجی دارند، در برخی کلانشهرها تعداد جایگاهها کم و نیاز به احداث جایگاه جدید است اما در بسیاری از شهرستانها بین ۵۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت جایگاهها خالی است و مشکل انتظار برای سوختگیری را ندارند.
جوهری ادامه داد: در تهران با تعداد خودروهای دوگانه سوز فعلی نیازمند احداث حدودا ۱۵ جایگاه دیگر هستیم که باید تدابیر لازم برای این مساله صورت بگیرد.
وی افزود: با توجه به قیمت بالای زمین در تهران و میزان کارمزد جایگاهها در کلان شهرها در حال حاضر احداث جایگاه فاقد صرفه اقتصادی بودهکه در صورت همکاری شهرداری تهران این موضوع قابل حل است. در استان سیستان و بلوچستان نیز نیاز به احداث جایگاه های سی ان جی برای رفاه حال مردم آن استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل در صنعت سیانجی این است که تصمیمات، پشت درهای بسته صورت میگیرد، تاکید کرد: در بحث هوشمندسازی جایگاهها هیچ اهمیتی به مکاتباتی که داشتیم داده نشد و در نهایت تصمیماتی که اخذ شد نیز محکوم به شکست شد.
رئیس انجمن صنفی سیانجی با اشاره به دلایل عدم اجرای هوشمندسازی در جایگاههای سیانجی، اظهار کرد: مصوبه ای در سال ۱۳۹۷ برای این مساله ابلاغ شد و دولت وزارت نفت را مکلف به اجرای هوشمندسازی جایگاههای سیانجی کرد ولی طرحی که وزارت نفت برای هوشمندسازی در نظر داشت بسیار فراتر از بحث ایمنی بود. به گفته جوهری در نهایت طرح به اندازهای بزرگ شد که نتوانستند آن را اجرایی کنند و همین موضوع موجب شد که تا کنون این طرح در جایگاهها اجرایی نشود.
https://tejaratgardan.ir/?p=231614