کاهش ۴۶ درصدی شکایت مشتریان در شش ماهه نخست سال جاری/ ارتقاء کیفیت خدمات با نظارت و بازرسی مستمر خدمات فروش و پس از فروش/ تامین قطعات یدکی رشد بیش از ۸۰ درصدی داشته است

به گزارش تجارت گردان به نقل از سایپانیوز، احمد کریم‌پور با بیان اینکه از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با حمایت‌های مدیرعامل گروه و بر اساس برنامه‌ریزی جامع و پیگیری‌های مستمر، شبکه زنجیره‌تامین موفق شده در خصوص ارتقاء میزان کیفیت و تامین کمی قطعات روند بسیار مطلوبی را طی کند،افزود: با اقدامات صورت گرفته، میزان شکایت مشتریان در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۴۶ درصدی داشته است لذا طی دو سال اخیر شاهد افزایش قابل توجه رضایت مشتریان از محصولات سایپا بوده‌ایم. همچنین در نیمه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ تعداد شکایت مشتریان از محصولات سایپا ۶۹ درصد کاهش داشته است.

او با تاکید بر اینکه میزان تامین قطعات یدکی رشد بیش از ۸۰ درصدی داشته است،‌گفت: یکی از عوامل اصلی کاهش شکایات و افزایش رضایت مشتریان، ارتقاء سطح کیفی قطعات، محصولات و خدمات (فروش و پس از فروش) است. در این حوزه با تاکید مدیرعامل گروه جلسات مستمر در قالب ستاد عالی کیفیت به صورت هفتگی با حضور مدیریت ارشد گروه تشکیل و نسبت به تعریف و اجرایی کردن طرح‌های عملیاتی حوزه کیفی در سطح زنجیره‌تامین اقدام شده است.

مدیر مرکز امور مشتریان گروه سایپا با تاکید بر اینکه طی ۲۲ ماه گذشته، شاهد افزایش قابل توجه و معنادار در کیفیت قطعات، مجموعه‌ها و سیستم‌های خودرویی گروه سایپا بوده ایم، افزود: در حوزه‌های ارتقاء کیفیت خدمات نیز اقدامات زیادی انجام شده و یا در دست اجرا است. از اهم این اقدامات می‌توان به توسعه نظارت و بازرسی و پایش و کنترل فرآیندهای ارائه خدمات فروش و پس از فروش در سطح شبکه گسترده نمایندگی‌های سایپا در سراسر کشور اشاره کرد. 

او گفت: در قالب این طرح، کیفیت خدمات در نمایندگی‌های فروش مورد پایش و کنترل مستمر قرار گرفته و اقدامات اصلاحی زیادی تعریف و اجرا شده است. 

کریم پور تاکید کرد: برنامه‌های زیادی در حوزه توسعه دانش و مهارت پرسنل ارائه‌کننده خدمات در دستور کار سایپا قرار گرفته است. به طوری‌که در اولویت اول، کارکنان فنی نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش از نظر سطح دانش و مهارت به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. این امر علاوه بر افزایش ظرفیت ارائه خدمات از طرف شبکه، منجر به تشخیص صحیح عیوب محصولات شده و از مراجعات مشتریان جلوگیری می‌کند.

 او افزود: مرکز امور مشتریان سایپا در راستای انعکاس به موقع صدای مشتریان (VOC) در گستره تمامی حوزه‌های شبکه زنجیره‌تامین، ضمن شناسایی و انعکاس مداوم مشکلات مشتریان و انجام پیگیری‌های لازم، به دنبال استمرار بهبود روند رشد کیفی خدمات بوده و در راستای اهداف مدنظر گروه، اقدام به پایش و کنترل فرایندهای مربوطه خواهد کرد.

فتحنایی

Recent Posts

رهبر انقلاب: آمریکا و رژیم صهیونیستی قطعاً پاسخ دندان شکن دریافت خواهند کرد

رهبر معظم انقلاب گفتند: دشمنان اعم از آمریکا و رژیم صهیونیستی بدانند نسبت به آنچه…

4 ساعت ago

۱۴۰۰ شماره خبرنامه؛ تشریح خدمت مداوم، احترام به مخاطب و امیدآفرینی

انتشار ۱۴۰۰ شماره از خبرنامه فولاد مبارکه در قریب به ۲۶ سال فعالیت این رسانه،…

4 ساعت ago

توسعه فعالیت‌های صادراتی ایران‌خودرو در ارایه خدمات پس از فروش برون مرزی

شرکت ایساکو به عنوان متولی خدمات پس از فروش محصولات تولیدی شرکت ایران‌خودرو، تعداد نمایندگی‌های…

4 ساعت ago

برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد ایران خودرو دیزل با مسوولان پارک‌های علم و فناوری

در راستای گسترش تعاملات میان صنعت و دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های…

4 ساعت ago

پذیرفته‌شدگان طرح‌های جایگزینی فقط تا ۲۰ آبان برای مراجعه به مراکز اسقاط فرصت دارند

رییس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: پذیرفته‌شدگان طرح‌های جایگزینی ایران خودرو و سایپا…

5 ساعت ago

ضرورت تسهیل ورود و فعالیت جوانان در حوزه تجارت الکترونیکی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: در حوزه منابع انسانی و دانش تخصصی این حوزه…

5 ساعت ago