×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
کتاب “نوبت یعنی بعدی” به چشم انتظاری مادران شهدا می‌پردازد

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا،‌ کتاب «نوبت یعنی بعدی» نوشته مرتضی شاه‌کرم، دفتر دوازدهم از مجموعه نمایشنامه‌های نشر شاهد است.

این مجموعه‌نمایشنامه‌های نشر شاهد به کوشش اداره کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران و در جریان یک مسابقه نمایشنامه‌نویسی، با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نوشته شده است.

کتاب "نوبت یعنی بعدی" به چشم انتظاری مادران شهدا می‌پردازد

این نمایشنامه درباره انتظار مادران شهدا برای یافتن نشانه‌ای از پیکر فرزندانشان نوشته شده است. در صفحه ۶۲ این کتاب می‌خوانیم: « خانم آقایی: پسرم مزاجش گرمه، ولی دست و انگشتاش همیشه یخِ یخه. اسد جراحی: دستکش مگه نداره؟ خانم آقایی: وقتی دست نداره، دستکش به کارش نمی‌آد. در عوض شال بافتم واسش. ضیا: شال‌گردن خوبه. بندازه سرما نمی‌خوره. اسد جراحی: پسرتون همین دو تا استخونه؟ خانم آقایی: درسته پسرم همینه. یعنی شما فقط دو تا استخون ازش می‌بینین و خیلی چیزهاش رو نمی‌بینین… پسرم خیلی زیاده…»

نشر شاهد کتاب «نوبت یعنی بعدی» را در ۶۴ صفحه، قطع پالتویی روانه بازار نشر کرده است.

کتاب “عباس حرم” گویا شد

کتاب “عباس حرم” زندگینامه شهید مدافع حرم علی اصغر الیاسی گویا شد.

کتاب گویای “عباس حرم” دربرگیرنده خاطرات و زندگینامه شهید مدافع حرم علی اصغر الیاسی و به قلم لیلا گودرزیان فرد، گویا و از روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه از صدای جمهوری اسلامی  پخش خواهد شد.

 کتاب شنیداری “عباس حرم” به تهیه کنندگی نسرین والامقام، نظارت محمد برخوردار و گویندگان معصومه حسنی، نسرین والامقام، سید مصطفی قاری، علی ممدوحی، حامد ترابی و محمد برخوردار پخش خواهد شد.

آموزه‌هایی از دفاع مقدس 

کتاب «آموزه‌هایی از دفاع مقدس» روایتی از باورها، اعتقادات و بینش‌های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است که به قلم «حمزه مرادی» جانباز ۳۰ درصد دفاع مقدس نگاشته و توسط انتشارات شمیسا چاپ شده است.

 کتاب «آموزه‌هایی از دفاع مقدس» روایتی از باورها و بینش‌های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس به قلم حمزه مرادی جانباز ۳۰ درصد دفاع مقدس از سوی انتشارات شمیسا در سال ۱۴۰۰ با شمارگان هزار نسخه و در ۱۳۲ صفحه به نگارش درآمده روانه بازار کتاب شده است.

از دیدگاه نویسنده کتاب، یکی از دلایلی که مسیر پیروزی را برای رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس گشود، شیوه‌های برخوردشان با جنگ و جهاد بود که ریشه در باورها و اعتقاداتشان داشت که در این کتاب به شرح آن‌ها پرداخته است.

بُرشی از متن کتاب 

از روزی که بشر پا به کره خاکی گذاشت و زندگی را آغاز کرد؛ نزاع و کشمکش نیز همراه او بوده است و این زمین همواره شاهد جنگ، خونریزی و تجاوز بوده است. جنگ‌های انسان یا جنگ بین حق و باطل بوده و یا بین دو باطل؛ چراکه حق یک ‌چیز بیشتر نیست؛ گرچه ممکن است گاهی باطل لباس حق بر تن کرده باشد.

در میان این جنگ‌ها، جنگ‌هایی مقدس‌اند که قربانیان آن‌ها بی‌گناهان‌اند که هدفشان الهی و کشته‌هایشان شهیدان راه خدا هستند. یکی از نمونه‌های بارز این جنگ‌ها در عصر حاضر، دوران هشت سال دفاع مقدس است که رزمندگان با هدف حفظ اسلام و انقلاب در مقابل دشمن تادندان‌مسلح ایستادگی کردند و با انگیزه مقدس و با تکیه بر قدرت لایزال الهی در مقابل دشمن ایستادگی کردند.و تمام معادلات استکبار جهانی را بر هم زدند و هدف از نگارش این کتاب به تصویر کشیدن باورها و اعتقاداتی که باعث شد رزمندگان کشورمان در مقابل دشمنان پیروز شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.