×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ آبان , ۱۴۰۳
کسب رتبه اعتباری داخلی از سوی بیمه تعاون

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، با توجه به ویژگی خاص صنعت بیمه، لزوم توانایی در ایفای تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت بیمه گزاران و توجه به اصولی نظیر پایداری (Sustainability) در دوام یک شرکت در برابر تغییرات محیط تجاری و اطمینان از توانگری مالی مستمر برای آن ضروری است.
در کشورهای توسعه یافته یکی از ابزاهای مهم سنجش توانگری مالی و توانایی ایفای تعهدات یک شرکت بیمه در برابر بیمه گزاران و نیز انتشار هرگونه اوراق بدهی و اتکائی منوط به کسب رتبه اعتباری بوده که نمایانگر سطح کمی و کیفی شرکت بیمه در توانایی در ایفای تعهدات خود می باشد؛ چراکه لزوم شفافیت مالی و اطلاعاتی برای یک شرکت بیمع و مشتریان و ذی نفعان آن امری مهم بوده و نشان دهنده این مهم است که شرکت بیمه تا چه میزان در شاخص های عملکردی خود موفق عمل کرده است.
در این خصوص شرکت بیمه تعاون با توجه به مأموریت سازمان مبنی بر تعالی سازمانی و بهبود مستمر فعالیت های شرکت با شرکت در اعتبارسنجی موسسه برهان موفق به کسب رتبه اعتباری -BBB شد.

با توجه به اخذ این رتبه، با یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون گفت و گو کردیم که در ادامه می آید:
یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون در تشریح رتبه بندی اخذ شده بیان می کند «اصولاً مشتریان و ذی نفعان شرکت بیمه ای برای اینکه تشخیص بدهند که یک شرکت چه میزان می تواند ایفای نقش کرده و قدرت حضور فعالانه دارند به رتبه اعتبارسنجی شده آن شرکت توجه می کنند.»
وی افزود: بر این اساس موسسات گوناگونی همچون S&P،Fitch و… در سطوح بین المللی و موسساتی چون برهان در سطح داخلی اقدام به رتبه بندی شرکت بیمه می کنند.
مدیرعامل بیمه تعاون در ادامه به رتبه اخذ شده بیمه تعاون اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه برای بار نخست فرایند ارزیابی از سوی موسسه انجام پذیرفته بود، رتبه -BBB مأخوذ شد که در نوع خود حائز توجه است.

نماینده سندیکای بیمه گران در شورای عالی بیمه ادامه داد: در نتیجه فرایند ارزیابی نیز گزارش مفصل و قابل توجهی از سوی موسسه اعتبارسنجی انتشار پیدا کرد که نشانگر سنجش عوامل متعدد و اثرگذاری بود.
وی اضافه کرد: قابل توجه است که در فرایند اعتبارسنجی سازمانی عوامل درونی و بیرونی حائز اهمیت است که از جمله عوامل بیرونی می توان به عوامل مربوط به صنعت بیمه در کشور، عوامل سیاسی، عوامل اقتصادی و … اشاره کرد.
دبیر کمیسیون بیمه اتاق بازرگانی بین المللی در ادامه با اشاره به سابقه مدیریت عاملی در شرکت بیمه قبلی اشاره کرد: در آن زمان برای نخستین بار در صنعت بیمه بنای ارزیابی را گذاشته و از موسسه Capital Intelligence درخواست اعتبارسنجی کردیم که با توجه به مدت دار بودن درجه اخذ شده، این رتبه پس در سال های بعد تمدید نشد و حال که در شرکت بیمه تعاون در فرایند اعتبارسنجی شرکت کردیم، می توان اذعان داشت که هم اکنون به عنوان تنها شرکت در صنعت بیمه اعتبارسنجی شده و درجه دریافت کرده ایم.
مظلومی همچنین افزود: فرایند اعتبارسنجی یک حرکت داوطبانه است که از سوی هیچ نهادی الزامی برای انجام آن وجود ندارد و اینکه ما به دنبال آن رفتیم به دلیل آن است که در نظر داریم ضمن تعالی هرچه بیشتر سازمانی، در مسیر شفافیت عملکرد و تکریم هرچه بیشتر به مشتریان و ذی نفعان با ارائه خدمات مطلوب و ارزیابی شده گام برداریم.

شایان ذکر است که در تیرماه سال جاری نیز شرکت بیمه تعاون به منظور رویکردها و اقدامات شرکت بیمه تعاون در چارچوب معیارهای اصول حاکمیت و مدیریت ریسک، چارچوب مدیریت ریسک و فرایند مدیریت ریسک بر اساس سیستم ارزیابی طراحی شده توسط این مرکز از سوی بیمه مرکزی مورد ممیزی سیستم مدیریت ریسک سازمانی قرار گرفته بود.
این شرکت همچنین در اسفند ۱۳۹۹ موفق به اخذ گواهی تعهد تعالی سازمانی در هجدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی شده و در مسیر خدمت رسانی هرچه بیشتر نیز استانداردهای ایزو ۹۰۰۱ مربوط به مدیریت کیفیت، ایزو ۱۰۰۰۲ مربوط به پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مشتریان، ایزو ۱۰۰۰۴ مربوط به پایش و سنجش رضایتمندی و ایزو ۳۱۰۰۰ مربوط به مدیریت ریسک را اخذ کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.