×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
کشف بیش از ۴۰۰ خودرو احتکار شده

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  صدا و سیما، ماموران پلیس در ادامه برخورد با احتکار خودرو این ‌بار ۴۰۲ دستگاه خودروی احتکار شده را در دو پارکینگ در محدوده چیتگر کشف و توقیف کردند.
کلانتری چیتگر اعلام کرد این خودرو‌ها متعلق به دو نفر است که در این زمینه پرونده‌ای تشکیل و به پلیس امنیت اقتصادی واگذار و دو پارکینگ نیز پلمب شد. 

توقیف ۴۶ دستگاه خودروی احتکاری
جانشین پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف ۴۶ دستگاه انواع خودروی احتکار شده به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در پارکینگی حوالی میدان انقلاب خبر داد.
سرهنگ ذوالفقار برفر اظهار داشت: ماموران پایگاه هشتم این پلیس در پالایش‌های اطلاعاتی از دپو و احتکار تعدادی خودرو در پارکینگی در حوالی میدان انقلاب مطلع شدند و بررسی موضوع را بر عهده گرفتند.
این مقام انتظامی بیان داشت: با صحت خبر دریافتی و هماهنگی‌های قضائی تیمی از ماموران پایگاه هشتم این پلیس به نشانی پارکینگ اعزام شدند و در بازرسی‌های انجام شده ۴۶ دستگاه خودروی صفر احتکار شده کشف کردند.
وی خاطر نشان کرد: خودرو‌های توقیفی هم ۳ دستگاه دنا، ۳ دستگاه تیبا، ۲ دستگاه سواری جک، ۲ دستگاه ساینا، یک دستگاه کوییک، ۴ دستگاه پژو ۲۰۷، ۲ دستگاه نیسان، ۳ دستگاه ساندرو، ۱۷ دستگاه سواری پراید، ۵ دستگاه پژو ۴۰۵ و ۴ دستگاه رانا می‌باشد که همگی صفر کیلومتر و فاقد پلاک است و با دستور قضائی پارکینگ خودرو‌ها پلمب و مالک آن دستگیر شد.
جانشین پلیس امنیت عمومی پایتخت، ارزش خودرو‌ها ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: مالک پارکینگ برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.
سرهنگ برفر در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت افراد فرصت طلب و سودجو در زمینه احتکار و قاچاق کالا موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات لازم در اسرع وقت انجام گیرد. 

کشف ۱۸۰ میلیاردی تلفن همراه قاچاق در پایانه غرب
رئیس کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب از کشف ۶ هزار تلفن همراه قاچاق در انبار پایانه غرب تهران به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.
ستوان یکم “مهدی کیاشمشکی” گفت: درپی دریافت اخباری مبنی بر وجود تعداد زیادی تلفن همراه به نظر قاچاق در انبار توشه باربری، ماموران کلانتری پایانه غرب پایتخت برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند.
وی با اشاره به اینکه ماموران برای بررسی موضوع به محل جمع آوری تلفن‌های همراه مراجعه کردند، افزود: بررسی اولیه تحقیقات پلیسی نشان از این داشت که در یک ماه اخیر تعداد فراوانی تلفن‌های همراه در این مکان جمع آوری و دپو شده است.
این مقام انتظامی افزود: با هماهنگی‌های قضائی انباری اعلامی بررسی و ۶ هزار گوشی‌های سامسونگ و هو. آ. وی فاقد فاکتور و مجوز‌های گمرکی کشف شد.
این مقام پلیسی بااشاره به اینکه تلفن‌های همراه به کلانتری منتقل و مشخص شد این گوشی‌های موبایل قاچاق در پوشش لوازم یدکی به این انباری انتقال یافته است، افزود: کارشناسان ارزش آن ۱۸۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.
رئیس کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب اظهار داشت: تلفن‌های همراه کشف شده در اختیار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت و تحقیقات پلیسی برای دستگیری عامل یا عاملان قاچاق در پلیس امنیت اقتصادی ادامه دارد.

 دستگیری ۳ سوداگر مرگ جوان
رئیس پلیس متروی پایتخت از دستگیری ۳ سوداگر مرگ جوان و کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر خبر داد.
سرهنگ “سعید عطااللهی” در گفتگو با پایگاه خبری پلیس اظهار کرد: عوامل گشت آشکار ایستگاه پایانه جنوب هنگام گشت زنی در سکوی مسافربری مترو به سه پسر جوان مشکوک شدند. این سه پسر به همراه خود کوله پشتی‌های بزرگی داشتند که به محض مشاهده مأموران، مسیر خودشان را عوض و سعی کردند از سالن مترو خارج شوند.
رئیس پلیس متروی پایتخت گفت: این موضوع باعث شد تا عوامل گشت آشکار پلیس مترو به این سه نفر مشکوک شوند و آن‌ها را متوقف کنند و جهت بررسی محتویات کوله پشتی ها، آن‌ها را به ایستگاه پلیس مترو منتقل کردند.
وی تصریح کرد: پس از انتقال این افراد به ایستگاه پلیس مترو، با بررسی کوله پشتی‌های آنها، مشخص شد که در هر کوله پشتی بسته سیاه رنگ بزرگی قرار دارد که داخل هر کدام از این بسته‌های سیاره رنگ مواد مخدر از نوع گراس به وزن تقریباً دوکیلوگرم وجود دارد.
سرهنگ عطااللهی گفت: بعد از توزین و تجمیع این بسته‌ها، مشخص شد که ۶ کیلوگرم ماده مخدر از نوع گراس همراه این سه جوان بوده است.
وی تصریح کرد: با بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد این افراد که ۲۰ تا ۲۳ سال سن دارند، این مواد را از یکی از شهرستان‌های شمالی تهران خریداری کردند و قصد داشتند با انتقال آن از طریق مترو، این مواد مخدر را به پایانه جنوب برسانند و بعد به یکی از شهرستان‌ها انتقال دهند که البته با هوشیاری مأموران پلیس مترو نقشه این افراد نقش برآب شد.
سرهنگ عطااللهی گفت: افراد دستگیر شده فاقد سابقه کیفری بودند و اعتراف کردند که به منظور کسب درآمد، این کار را انتخاب کرده اند و می‌خواسته اند محموله مواد مخدر را به یکی از شهرستان‌ها ارسال کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.