×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کشور از واردات کک اسفنجی بی‌نیاز می‌شود

تجارت گردان | کشور از واردات کک اسفنجی بی‌نیاز می‌شود

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از مهر، رضا رحمانی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه‌های بندرعباس و امام خمینی شازند با بیان اینکه این وزارتخانه برنامه‌های ویژه‌ای برای تحقق شعار امسال در راستای «رونق تولید» دارد، گفت: ۱۰ برنامه برای اجرایی شدن این شعار سال مد نظر قرار دادیم و مهم‌ترین آن که در اولویت قرار دارد، حفظ تولید کنونی صنعت بوده درحالی‌که آمار نشان می‌دهد طی ۱۰ ماهه نخست امسال، تولیدات صنعتی عموماً روند افزایشی داشته است البته در این بین، یک تا دو صنعت همانند صنعت آلومینیوم و خودرو، کاهشی بوده است.

وی افزود: در صنعت پوشاک شاهد رشد ۲۰ درصدی، صنایع غذایی رشد ۱۵ درصدی و در صنایع دارویی شاهد رشد ۳۱ درصدی بوده‌ایم البته همچنان واحدهای تولیدی ظرفیت خالی دارند درحالی‌که حدود ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای ساخت داخل اختصاص داده‌ایم.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، در صنعت فولاد تقریباً خودکفا هستیم اما در این صنعت چالش‌هایی را در بخش تأمین الکترود داشته‌ایم. در صنعت آلومینیوم نیز در بخش تأمین آلومینا، وابستگی داریم درحالی‌که در حوزه پارچه نیز وابستگی قابل توجهی داریم به نحوی که اگر وابستگی این حوزه را ۵۰ درصد بدانیم، در بخش تأمین پارچه چادری، ۹۰ درصد وابستگی داریم و در بخش لاستیک نیز در گذشته شاهد وابستگی ۷۰ درصدی بودیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.