×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کمک برای تأمین مخازن و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز بیمارستان ها

به گزارش تجارت گردان به نقل از مهر، در پی اوج‌گیری شیوع کرونا در موج پنجم و درخواست وزیر بهداشت در خصوص نیاز بیمارستان‌های کشور و مشکلات سیستم درمانی در تأمین دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و مخازن اکسیژن مایع، با دستور سید پرویز فتاح، هزینه خرید ۳۰ دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری بیمارستانی و ۵ مخزن کراپوژنیک اکسیژن مایع هر یک به ظرفیت ۲۰ تن از سوی بنیاد مستضعفان به وزارت بهداشت پرداخت شد.

بر اساس این گزارش، بنیاد مستضعفان برای هر یک از تجهیزات اکسیژن‌ساز بیمارستانی، مبلغ ۲.۲ میلیارد تومان و برای هر مخزن کراپوژنیک اکسیژن مایع ۲۰ تنی، ۱.۶ میلیارد تومان پرداخت کرد که جمعاً رقمی بالغ بر ۷۴ میلیارد تومان برآورد شده بود.

همچنین در ادامه این کمک‌ها، بنیاد مستضعفان با پرداخت ۵ میلیارد تومان به سازمان بسیج، هزینه تأمین چندصد دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی را تقبل کرد.

بر اساس این خبر، تأمین این تجهیزات در شرایطی انجام شد که پیش از این نیز بنیاد مستضعفان با پرداخت بیش از ۸۲ میلیارد تومان، هزینه تأمین ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی و ۲۴ دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی را طی ۲ مرحله در نیمه آذر سال قبل و مرداد ماه امسال متقبل شده بود تا این تجهیزات توسط وزارت بهداشت، در اختیار بیمارستان‌های درگیر مبارزه با بحران کرونا با اولویت مناطق محروم قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.