×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۳ دی , ۱۴۰۳
کم فروشی در محصولاتِ ۱۵۰ نشان تجاری معروف

 به گزارش تجارت گردان به نقل از صداوسیما؛ مهدی اسلام‌پناه در نشست مشترک پایش کم‌فروشی‌ها با سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: نمونه برداری از ۳۶۵ محصول در بررسی‌های تصادفی مرکز اندازه شناسی و اوزان این سازمان حاکی از کم فروشی در ۴۱.۲۵ درصد نشان‌های تجاری بزرگ موجود در بازار است.

وی با تاکید بر اینکه کم فروشی موجب سلب اعتماد جامعه شده است، تصریح‌کرد: پس از تصمیم دولت سیزدهم در جراحی اقتصادی و اصلاح یارانه ها، شاهد افزایش میزان کم فروشی‌ها در جامعه هستیم. اسلام پناه افزود: مصادیق این کم فروشی‌ها در کالا‌هایی مانند چیپس و پفک و مواد شوینده گرفته تا در جایگاه‌های بنزین، سی ان جی و کارخانجات تولیدی نیز قابل مشاهده است و به کالا‌های همچون خودرو، فولاد، میلگرد و سیمان نیز رسیده است.  

در این نشست که با حضور رییس سازمان حمایت و نماینده تعزیرات حکومتی برگزار شد مقرر شد با توجه به اینکه استان‌های تهران و البرز حدود ۴۰ درصد سطح عرضه کشور را تشکیل می‌دهند، در گام نخست این دو استان به عنوان نمونه انتخاب شده و طرح مبارزه با کم فروشی از روز‌های آینده به صورت آزمایشی از این استان‌ها آغاز شود.  در این جلسه با اشاره به اصلاح قیمتی هفت قلم کالا در مرحله نخست که دولت به ازای آن‌ها یارانه داده، پیشنهاد شد: مبارزه با کم‌فروشی از همین هفت قلم کالا آغاز شود.  این نشست به میزبانی سازمان استاندارد ایران برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.