×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | کوتاه شدن دست واسطه‌ها از فرابورس

فرشاد مقیمی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما درباره کسانی که در فرابورس اقدام به خرید مواد اولیه تولید و فروش ان‌ها به قیمت‌های بالاتر می‌کنند گفت: مواد پلیمری یکی از مهمترین کالا‌های عرضه شده در بورس کالاست که کارگروه‌های ویژه‌ای در این خصوص تشکیل شده که ۸۰ درصد تقاضای بازار را که در حدود ۷۰۰ واحد صنعتی است هدف گذاری و تعیین کرده‌اند.

وی افزود: با شناسی این تقاضا از افزایش قیمت برخی مواد پلیمری در ماه‌های گذشته جلوگیری شد و توانستیم کسانی که می‌خواستند بیشتر از نیاز تولید را در بورس کالا خریداری و به قیمت‌های غیر رسمی در بازار‌های دیگر بفروشند محدود کنیم.
وی گفت: این سیاست را برای همه محصولات از جمله پتروشیمی و محصولات فلزی در بورس کالا دنبال می‌کنیم و تلاش می‌کنیم این محدودیت برای همه کالا‌های عرضه شده در بورس تسری یابد. 
مقیمی درباره دریافت مالیات بر ارزش افزوده از واحد‌های صنعتی گفت: این موضوع در قانون مالیات بر ارزش افزوده که در مجلس در حال بررسی است اصلاح خواهد شد و این از خواسته‌های اصلی ماست تا یکی از موانع کسب و کار حذف شود.
وی درباره وجود برخی از محصولات خوراکی خارجی در بازار که مشابه داخلی آن وجود دارد گفت: سیاست کلی این است که محصولاتی که تولید داخل دارد اگر بتواند کل نیاز کشور را تامین کند واردات صورت نگیرد اگرچه از انجمن‌های تخصصی این صنعت نیز شکایت زیادی در این زمینه نداریم، اما ممکن است این کالا‌ها از مسیر‌های دیگر وارد کشور شده باشد.
مقیمی گفت:: صنعت غذایی در کشور ۱۱ درصد کل صنعت و ۱۴ درصد ارزش کل اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.