×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | گرایش فشار حداکثری آمریکا به دروغ حداکثری

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، آقای سید عباس موسوی به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا و یکی از سناتور‌های آمریکایی در خصوص حملات پهپادی یمنی ها به تاسیسات نفتی عربستان واکنش نشان داد و گفت: حدود ۵ سال است که ائتلاف سعودی با تجاوزات مکرر به یمن و ارتکاب انواع جنایات جنگی آتش جنگ را در منطقه شعله ور نگاه داشته  است و یمنی‌ها نیز نشان داده اند در مقابل جنگ و تجاوز ایستادگی می‌کنند.

وی با اشاره سخنان وزیر امور خارجه آمریکا افزود: چنین اتهام زنی‌ها و اظهارنظر‌های کور و بی حاصل در چارچوب دیپلماتیک غیر قابل درک و بی معنی است. در روابط بین المللی حتی «خصومت ورزی» هم دارای حداقلی از باور پذیری و چارچوب‌های منطقی است که مقامات آمریکا این اصول حداقلی را نیز درنوردیده اند.

آقای موسوی گفت: اینگونه اظهارنظر‌ها و اقدامات بیشتر شبیه برنامه ریزی سازمان‌های مخفی و اطلاعاتی برای تخریب وجهه کشوری به منظور زمینه سازی برای اقداماتی در آینده است. آمریکایی‌ها سیاستی به نام «فشار حداکثری» در پیش گرفتند که ظاهرا به دلیل ناکامی‌ها به سمت «دروغ حداکثری» گرایش پیدا کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تنها راه حل ایجاد آرامش در منطقه و پایان دادن به بحران بی حاصل در یمن را توقف حملات و تجاوزات ائتلاف سعودی، قطع کمک‌های سیاسی و تسلیحاتی کشور‌های غربی به متجاوزین و تلاش برای یافتن راه حل‌های سیاسی دانست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.