یوسف حجت، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرگزاری میزان، اظهار داشت: گرچه حمل و نقل عمومی فعلی در حالت ایده آل قرار ندارد، اما پیشرفت خوبی نسبت به سالهای گذشته دارد. حدود ۲۱ سال پیش چیزی به نام مترو در تهران وجود نداشت، اما اکنون ۷ خط مترو روزانه ۲ و نیم میلیون مسافر را جابجا میکند.
وی در خصوص عدم تمایل مردم برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی اظهار کرد: یکی از دلایل پایین بودن قیمت سوخت در کشور است که سبب میشود مردم ترجیح دهند از خودروی شخصی استفاده کنند و رغبتی به سیستم حمل و نقل عمومی نداشته باشند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: به دلیل گرایش مردم به استفاده از وسیله نقلیه شخصی، ناچار شدیم برای کنترل ترافیک به طرحهای ترافیک و کنترل آلودگی هوا روی بیاوریم.
حجت به معایب طرح ترافیک در گذشته اشاره کرد و گفت: طرح ترافیک در گذشته جامعه شهری را به دو دسته تقسیم میکرد. دسته نخست ۱۲۰ هزار نفری بودند که همواره میتوانستند حتی برای پیش پا افتادهترین کارها وارد محدوده ترافیکی شوند و گروه دیگر چند میلیون خودرویی بودند که برای کار اضطراری و اورژانسی هم اجازه ورود به این محدوده را نداشتند.
وی اضافه کرد: طرح جدید این تقسیم بندی را از بین برده است و همه مردم در صورت نیاز میتوانند وارد طرح شوند و مدیریت ورود و خروج در این محدوده به خود شخص واگذار شده است.
این مقام مسئول در شهرداری تهران دغدغه اصلی اجرای طرح ترافیک را آلودگی هوا دانست و عنوان کرد: در تهران دریافت معاینه فنی خودروها به درستی صورت نمیگرفت، اما شرط داشتن معاینه فنی برای ورود به محدوده طرح ترافیک، انگیزه بالایی برای دریافت آن ایجاد کرد که خود عامل کاهش آلایندههای هواست.
حجت بیان کرد: در راستای کاهش آلودگی هوا، ۲۵درصد تخفیف هزینه طرح ترافیک برای خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر باشند درنظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: مبلغ عوارض برای زمانهای پیک صبح (ساعت ۶:۳۰ الی ۱۰) و پیک عصر (۱۶ تا پایان زمان طرح) بسیار بالاتر از زمانهای دیگر است. همین موضوع سبب شده افراد کارهای غیر ضروری خود را به ساعاتی غیر از اوج ترافیک موکول کنند. همین موضوع آلودگی را نیز به شدت کاهش داده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از کاهش ۱۴ درصدی ترافیک تهران نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این کاهش در محدوده زوج و فرد است که صبحها حدود ۴ و در عصرها ۳۰ درصد بوده است.
حجت در خصوص چند خودرویی شدن افراد ثروتمند برای ورود بیشتر به طرح ترافیک توضیح داد: هزینه عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک به مراتب بسیار کمتر از خرید خودرو است و اینکه شخص برای ۲۰ روز اقدام به خرید خودروی دوم نماید از نظر منطق اقتصادی به صرفه نیست.
وی خاطر نشان کرد: طرح کاهش آلودگی هوا با همکاری نهادهایی مانند شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی، شورای شهر، شورای هماهنگی ترافیک و …، برای زمان حال برنامه ریزی شده است و ممکن است چند سال دیگر این کارایی را نداشته باشد و مورد بازبینی قرار گیرد.
پنجشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۳، مهندس وجیه اله جعفری، معاون محترم وزیر صمت به همراه…
وحید طالب پور مدیر گمرک و صادرات دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بااشاره…
دکتر محمود شایان مدیرعامل این بانک در یادداشتی به موضوع خروج از بنگاهداری و حرکت…
مدیران بانک صادرات ایران با حضور در دو نمایشگاه بینالمللی و دیدار با فعالان اقتصادی…
کارگروههای تخصصی کمیسیون نرمافزارهای پیشرفته سازمانی تشکیل شدند.
دکتر عبدالناصر همتی در "همایش تامین مالی تولید: از بنگاه داری به بنگاه سازی" گفت:امسال،آخرین…