Categories: پتروشیمی

گزارش عملکرد شرکت مبین انرژی در سال ۱۴۰۲؛ مبین انرژی در تولید محصولات از برنامه جلو زد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌ عمومی شرکت مبین انرژی؛ میزان تولید برخی از محصولات این شرکت در مقایسه با برنامه پیش‌بینی شده‌ برای سال ۱۴۰۲ از رشد چشمگیری برخوردار بود و رکوردهای خوبی را رقم زد.
بر اساس این گزارش برنامه تولید مبین انرژی برای برق اکتیو ۳ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۲۰۰ مگاوات بود که به دلیل افزایش مصرف داخلی با افزایش تولید به ۴ میلیون و ۴۲ هزار و ۹۸۳ مگاوات رسید و از رشد ۱۰۲ درصدی برخوردار بود.
در همین راستا مبین انرژی در سالی که گذشت؛ موفق شد ۱۲ میلیون و ۵۱ هزار و ۸۱ تن بخار تولید کند؛ در حالی که در برنامه شرکت ۱۱ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۸۴۰ تن پیش‌بینی شده بود که این افزایش بیشتر بخار به دلیل کاهش بخار برگشتی زاگرس و افزایش فروش این محصول به فاز ۲ بوده و از رشد ۱۰۸ درصدی برخوردار بوده است.


مبین انرژی خلیج‌فارس در سال گذشته همچنین تولید ۱۵ میلیون و ۴ هزار و ۳۵۵ متر مکعب آب شیرین را در برنامه خود در نظر گرفته بود که با ۱۰۹ درصد افزایش تولید به رقم ۱۶ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۷۲۷ متر مکعب رسید.
البته مبین انرژی در تولید آب بدون املاح واحدهای DM وCPP با کاهش تولید رو‌بهرو بود؛ به گونه‌ای که برنامه مدنظر این مجموعه برای تولید این محصول ۲۰ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۲۹۵ متر مکعب بود، اما این شرکت موفق شد که به ۲۰ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۷۰۹ مترمکعب آب بدون املاح تولید کند.
این مجموعه همچنین در تولید نیتروژن (گازی و مایع) با ۱۱۱ درصد، تولید هوای ابزار دقیق ۱۰۲ درصد و تولید آب کولینگ مدار باز ۱۰۱ درصد رشد را تجربه کرد که این افزایش تولید به دلیل افزایش فروش این محصولات به مشتریان مبین انرژی بوده است.


البته مبین انرژی در سالی که گذشت؛ در اکسیژن HP، اکسیژن MP، هوای سرویس و آب کولینگ مداربسته با کاهش تولید مواجه بود که دلیل کاهش تولید محصولات فوق‌الذکر؛ کاهش مصرف و فروش محصولات به شرکت‌های پتروشیمی طرف قرارداد این مجموعه است.


گفتنی است شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس به‌ عنوان تولیدکننده سرویس‌های جانبی، تأمین‌کننده آب، برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن و هوای فشرده و تصفیه‌کننده پساب‌های صنعتی در منطقه پارس جنوبی (عسلویه) فعالیت می‌کند.

فتحنایی

Recent Posts

پیام مدیر عامل صندوق قرض الحسنه شاهد به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت

دکتر محمود تبریزی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره طی پیامی فرارسیدن عید بزرگ قربان…

5 ساعت ago

ارائه بسته‌های ویژه همراه اول از عید قربان تا غدیر

بسته‌های ترکیبی جدید همراه اول به مناسبت دهه ولایت با تخفیف ویژه ارائه شد.

5 ساعت ago

قرارداد مشارکت شرکت بیمه دی و صدا و سیما امضا شد

قرارداد مشارکت شرکت بیمه دی با سازمان صدا و سیما با حضور مدیرعامل شرکت بیمه…

19 ساعت ago

کامبک هلند در اولین گام/ لهستان بدون لوا باخت

تیم فوتبال هلند در اولین دیدار در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ برابر لهستان به پیروزی…

19 ساعت ago

توقف دانمارکی‌ها مقابل اسلوونی

تیم فوتبال دانمارک با تساوی مقابل اسلوونی شانس صدرنشینی گروه C را از دست داد.

19 ساعت ago

اعلام جزییات بسته‌های رومینگی همراه اول ویژه عرفه تا اربعین

بسته‌های رومینگ همراه اول ویژه ایام عرفه تا اربعین، برای استفاده در کشور عراق اعلام…

19 ساعت ago