×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
گسترش همکاری مرکز وکلای قوه قضائیه آذربایجان غربی با سازمان منطقه آزاد ماکو

به گزارش تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، حسین گروسی در این دیدار گفت: توسعه اقتصادی منطقه در گرو تنقیح قوانین و پرهیز از بخشنامه ها و قوانین خلق الساعه است و امیدواریم با تلاش وکلا بتوانیم به اهداف مناطق آزاد برسیم.

وی با اشاره به اینکه قوانین مناطق آزاد در ۲۹ ماده شفایت کامل دارند افزود: طرح وکیل اصناف عاملی برای تسهیل دستیابی مردم به خدمات حقوق است.

وی با اشاره به فلسفه مناطق آزاد،‌ ماکو را جوان ترین و بزرگترین منطقه آزاد کشور معرفی کرد و اظهار داشت: توسعه همواره از پیرامون به مرکز صورت می گیرد واما در کشور ما به این اصل توجه نشده و بطوری کلی هنوز در این کشور شیوه استفاده از جایگاه مناطق آزاد به درستی درک نشده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: بخش حقوقی و مالی دو قلب یک سازمان می باشند و این یعنی لزوم استفاده از مشاوره حقوقی برای دستیابی به توسعه دوچندان می کند.

گروسی با تاکید بر همکاری منطقه آزاد با مرکز وکلای استان اعلام داشت: کارگروه حقوقی در منطقه آزاد ماکو تشکیل شده که در این کارگروه همکاری مرکز وکلا و منطقه آزاد ضروری است و می توان از ظرفیت مرکز حداکثر استفاده را نمود.

سبحان نجفقلیان رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه آذربایجان غربی نیز گفت: نهاد مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوره خانواده با مدیریت دکتر عبدالیانپور دوران طلایی خود را سپری می کند، بر اساس فلسفه وجودی خود، تسهیل دستیابی مردم به خدمات حقوقی را هدف و سرلوحه خود قرارداده است.

وی افزود: در همین راستا این مرکز علاوه بر تربیت و آموزش وکیل،‌ وظایف اجتماعی نیز در راستای حقوق عامه دارد.

نجفقلیان ادامه داد: به زودی دفتر حمایت حقوقی از اتباع خارجه با همکاری مرکز وکلای استان، دادگستری کل و وزارت امورخارجه تاسیس خواهیم کرد که بتوانیم خدمات حقوقی به اتباع خارجی که در منطقه آزاد ماکو نیز بسیار مبتلابه است، ارائه نمایم. همچنین طرح وکیل اصناف به مراحل آخر خود رسیده است و به زودی اجرایی خواهد شد.

بازرس شورایعالی وکلای مرکز نیز عنوان داشت: به دستور ریاست قوه قضائیه کارگروه رونق تولید با دبیری مرکز وکلا تشکیل شده که بزودی در استان مانیز راه اندازی خواهد شد.

در ادامه جلسه اعضای هیئت مدیره و بازرسین به ارائه نظرات خود در خصوص شیوه های تعامل و همکاری دوطرفه پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.