×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
یررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری منطقه آزاد ماکو در اتاق بازرگانی ایران

به گزارش تجارت گردان به نقل از پایکاه خبری منطقه آزاد ماکو، ششمین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ، معاونان وزارت میراث فرهنگی،‌گردشگری و صنایع دستی و مسئولین تراز اول، به منظور بررسی راه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

ابتدای این جلسه، گزارشی یکساله از تلاش‌های منطقه آزاد ماکو در توسعه گردشگری منطقه در قالب یک کلیپ ارائه شد و سپس مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به تشریح دستاوردهای این منطقه در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده پرداخت.

در این جلسه حسین گروسی با تشریح ظرفیت های ماکو برای تبدیل شدن به قطب گردشگری شمالغرب کشور، گفت: درخواست های خوبی برای سرمایه گذاری در این حوزه به منطقه آزاد ماکو ارائه شد که برخی از آنها در حال انجام است. تفاهم با هلدینگ گردشگری ماهان به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد مجموعه های گردشگری در حاشیه رود ارس از مهم‌ترین این قراردادها می‌باشد.

وی افزود: منطقه آزاد ماکو به دلیل دارابودن پتانسیل‌های لجستیک و ترانزیتی مرکز کانون توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است. به همین منظور، ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز منطقه در مسیر پیشرفت و توسعه گردشگری در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در تشریح اقدامات مربوطه در حوزه گردشگری، اظهار داشت: ساخت دو هتل ۴ ستاره، دو هتل ۵ ستاره ، مشارکت در فراهم آوردن اقدامات گردشگری چشم ثریا و سواحل رود و سد ارس، آماده سازی مجتمع تفریحی گردشگری توسط بخش خصوصی از جمله این فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه گردشگری است.

گروسی با تاکید بر ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه آزاد ماکو از لحاظ شرایط اقلیمی، تاریخی و حتی جغرافیایی، تصریح کرد: منطقه آزاد ماکو به واسطه داشتن دو کلیسای مهم قره کلیسا و کلیسای حضرت مریم از لحاظ گردشگری مذهبی می‌تواند گردشگران بسیاری را جذب نماید.

در ادامه این جلسه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به دو بخش آموزشی و سلامت در صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: سالانه دانشجویان بسیاری به‌واسطه تحصیل مهاجرت می‌کنند که بالغ بر ۳۰ هزار دلار هزینه تحصیلی در یکسال پرداخت می‌کنند. با سرمایه گذاری مناسب و ایجاد زمینه تحصیل می‌توان ضمن جلوگیری از مهاجرت با هزینه کمتری امکان آموزش را در منطقه آزاد ماکو فراهم کرد.

وی سرمایه گذاری در فراهم آوردن تجهیزات پزشکی منطقه آزاد ماکو را امری راهبردی دانست و افزود: بر این اساس، با توجه به ظرفیت و پتانسیل ماکو، جذب گردشگران سلامت از کشورهای ترکیه و اوراسیا به عنوان یکی از رویکردهای برنامه‌ای سازمان منطقه آزاد ماکو در دستور کار قرار گرفته است.
گروسی، واگذاری زمین رایگان و تسهیل دریافت مجوز در بسته های سرمایه گذاری در کنار مشوق‌های تبیین‌شده برای دیگر مناطق آزاد کشور را از برنامه‌های این سازمان در مسیر جذب سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری عنوان کرد که مورد استقبال کمیسیون گردشگری قرارگرفت. در همین راستا، مقررگردید تفاهم نامه‌ای توسط کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران تنظیم و به امضا طرفین برسد.

در پایان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو با حضور کشورهای عضو اکو در سال آینده خبر داد و تاکید کرد: قبل از برگزاری این رویداد مهم ضروری است که جلسات منظم و متعدد با کارگروه‌ها و کمیسیون‌های اتاق بازرگانی، سرمایه گذاران و سفرای کشورهای عضو اکو برگزار شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.