۱۰۰ میلیارد تومان در ۲ سال به محور بیرجند – قاین اختصاص یافت

وحید داعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی دوبانده سازی این محور به طول ۱۰۰ کیلومتر از سال ۸۹ شروع و تا سال ۹۷ حدود ۴۰ کیلومتر دوبانده شد.

وی افزود: اعتبار تخصیص یافته به این محور در پایان سال ۹۷ حدود ۱۶ میلیارد تومان بود که این اعتبار محدود باعث کند شدن روند احداث باند دوم شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اما در انتهای سال ۹۷ با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی و در ۲ سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان طی ۲ سال ۱۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و عملا باعث شد که پروژه به لحاظ اجرایی متحول شود به گونه‌ای که حدود ۵۵ کیلومتر از این محور زیر بار عبور رفته است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات منحصر به فرد که اولین بار در تاریخ راهسازی خراسان جنوبی رقم خورد، استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق (استقراض دولت از بانک‌ها)  است که با پیگیری‌های مدیریت عالی استان و توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی اولین بار ۵۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات از بانک مسکن به این پروژه اختصاص یافت و ۲ قسط آن تاکنون پرداخت شده است.

داعی افزود: همه این اقدامات باعث سرعت گرفتن این پروژه مهم و منجر به این شده که اکنون از ۴۵ کیلومتر باقیمانده که دوبانده نشده، ۱۳ کیلومتر آسفالت شده و در حال نصب تابلو و علایم است و طی حداکثر سه هفته آینده زیر بار ترافیک می‌رود.

وی گفت: ۱۰ کیلومتر هم آماده آسفالت است و ۲۲ کیلومتر باقیمانده متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد دارد که تلاش می‌شود در حداقل زمان دوبانده سازی شود تا پرونده محور بیرجند – قاین در حداقل زمان ممکن بسته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: اکنون پنج پیمانکار این محور با ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۳۰۰ نفر در ۲ شیفت کاری به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: با تخصیص اعتبارات به موقع ۱۳ کیلومتر از پروژه دوبانده شدن محور بیرجند – قاین تکمیل شده و در حال نصب تابلو و علایم است که به زودی بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان کرد: محور توسعه شرق یکی از محورهای بسیار مهم  و حیاتی در جهت توسعه زیرساخت‌های شرق کشور از قدیم مطرح بوده که از چابهار – زاهدان – بیرجند عبور و به مشهد اتصال پیدا می‌کند.

داعی گفت: محور شرق که در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی قرار دارد، بخش عمده‌ای از آن استان خراسان جنوبی را در برمی‌گیرد که علاوه بر ترافیک ترانزیتی، ترافیک محلی هم در آن بسیار بالا است.

وی افزود: قطعه‌ای از این کریدور در خراسان جنوبی و محور بیرجند تا قاین است که دارای ترانزیت و ترافیک محلی بالا است به گونه‌ای که هر سال شاهد تصادفات بسیار زیاد در این محور و تحمیل خسارت‌های مالی و جانی بسیار زیادی طی سال‌های گذشته بوده‌ایم.

محور بیرجند – قاین با حجم تردد زیاد استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی را به هم متصل می‌کند.

روند دوبانده سازی جاده‌های خراسان جنوبی در سال‌های اخیر با تخصیص و افزایش اعتبارات این حوزه شتاب گرفته است.

فتحنایی

Recent Posts

اطلاعیه بلو

بعد از ظهر روز شنبه دوازدهم خردادماه اپلیکیشن بلو و بلوکارت به دلیل نوسانات برق…

7 ساعت ago

پیام مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس به مناسبت فرا رسیدن سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و قیام ۱۵ خرداد

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در پیامی فرارسیدن سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی…

8 ساعت ago

بورسیه تحصیلی همراه اول برای نخبگان رشته‌های برق و کامپیوتر دانشگاه تهران

همراه اول در راستای حمایت از دانشجویان نخبه و با استعداد در مقطع کارشناسی ارشد،…

8 ساعت ago

کاتالیست های پیش ریفرمینگ خوارزمی در بزرگترین واحد تولید هیدروژن پالایشگاهی کشور

برای ریفرمینگ هیدرو کربن های سنگین موجود در خوراک واحدهای متانول و هیدروژن نیاز به…

8 ساعت ago

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری هندی‌ها در بندر چابهار / ورود هند به پروژه‌های نفتی ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در ادامه قرارداد با هندی‌ها و با هماهنگی…

8 ساعت ago

طرح ویژه ایران‌خودرو برای ارایه خدمات و امداد هم‌زمان با نیمه خرداد

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی…

8 ساعت ago