Categories: راه و مسکن

۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی معرفی شد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، این وزارتخانه ۴۵۰ میلیون رکورد اطلاعاتی را در این سامانه مورد پالایش قرار داده که تاکنون اقامتگاه بیش از ۷۵ میلیون نفر مشخص شده‌است و قریب به ۱۳ میلیون نفر که به طور عمده سرپرستان خانواده‌ها بودند به این سامانه مراجعه کردند، این در حالی است که با مراجعه مردم جهت استفاده این خدمات تقریباً مالکیت نیمی از خانه‌های کشور در این سامانه به‌روز شده‌است.

همچنین این سامانه در جهت شناسایی و تدقیق خانه‌های لوکس با سازمان امور مالیاتی همکاری لازم را مطابق قانون انجام داده است.

به‌منظور تسریع در تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان به این سامانه متصل شوند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند و مردم نیز جهت به‌روزرسانی نشانی خود به آدرس amlak.mrud.ir مراجعه کنند.

مجلس شورای اسلامی در تیرماه ۱۳۹۴، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد تا مطابق تبصره (۷) ماده (۱۶۹) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم سامانه ملی املاک و اسکان کشور را ایجاد کند. در سال ۱۳۹۸ فرایند راه‌اندازی سامانه املاک آغاز شد. با توجه به اینکه تکمیل چنین سامانه‌ای نیاز به همکاری دستگاه‌های متعدد و همچنین همکاری مردم دارد، در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۰۵/۰۹/۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، تکالیف همه ذی‌نفعان تبیین شد؛ به‌گونه‌ای که برای تکمیل اطلاعات سامانه، مطابق با تجارب جهانی علاوه بر دریافت اطلاعات دستگاه‌ها، استفاده از خوداظهاری مردم نیز برای تایید، تصحیح و تکمیل اطلاعات لحاظ شد.

وجود چنین سامانه‌ای، برای حاکمیت امکان سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای تأمین مسکن مستأجران، توزیع بهینه منابع و تسهیلات دولتی نظیر تخصیص بهینه وام‌ها، ارائه مسکن به متقاضیان حائز شرایط، ساخت و عرضه مسکن مطابق با تقاضای حقیقی و کنترل رفتارهای سوداگری در بازار مسکن با اعمال سیاست‌های تنظیمی را فراهم می‌کند. علاوه بر موارد یاد شده می‌توان به مزایایی همچون انجام سرشماری‌های نفوس و مسکن به‌صورت برخط، ساماندهی اتباع رسمی و غیررسمی و تسهیل ارائه خدمات به مردم همچون خدمات بانکی، تعویض پلاک خودرو، ثبت‌نام مدارس و غیره بدون دریافت آدرس مجدد و کاغذبازی‌های رایج در سریع‌ترین زمان ممکن اشاره کرد.

با پیگیری وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر همه خدمات وزارت آموزش و پرورش، خدمات حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی، صدور و تعویض دسته چک بانکی، تخفیفات قبوض برق مربوط به مددجویان کمیته‌امداد و صدور بیمه‌نامه‌ها از طریق نشانی ثبت شده در سامانه ملی املاک و اسکان کشور انجام می‌شود و دیگر نیازی به اعلام آدرس به این دستگاه‌ها توسط مردم وجود ندارد.

فتحنایی

Recent Posts

پتروشیمی زاگرس شرکت برتر صادرات‌گرای ایران

در بیست ‌و هفتمین سال رتبه بندی معرفی یکصد شرکت برتر ایران، شرکت پتروشیمی زاگرس…

13 ساعت ago

ارزیابی تعالی سازمانی صنعت پتروشیمی بر اساس مدل EFQM ۲۰۲۰ در پتروشیمی اروند آغاز شد

فرآیند ارزیابی تعالی سازمانی شرکت پتروشیمی اروند بر اساس مدل EFQM 2020 در راستای ارتقای…

13 ساعت ago

آغاز بکار نخستین نمایشگاه «اهواز پترواکس» با حضور پررنگ گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس

نخستین نمایشگاه «اهواز پترواکس» در حالی امروز کار خود را آغاز کرد که گروه صنایع…

13 ساعت ago

فرصت ویژه «ایران‌پتروکم» برای تبادل ایده و محصول در صنعت پتروشیمی

مدیر بازرگانی شرکت فدکو با بیان اینکه برگزاری رویدادهایی مانند «ایران‌پتروکم» فرصت ویژه‌ای برای طرح…

13 ساعت ago

دیدار قائم مقام مدیرعامل با معاون و مدیران فناوری شرکت فولاد خوزستان

عصر امروز یکم بهمن ماه ۱۴۰۳ علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی…

13 ساعت ago

نفت ستاره خلیج فارس قهرمان لیگ برتر فوتبال بندرعباس

تیم فوتبال نفت ستاره خلیج فارس در لیگ برتر شهرستان بندرعباس موفق به کسب مقام…

13 ساعت ago