×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ۱۵ درصد آتش‌سوزی جنگل‌های کشور عمدی است

به گزارش مرکز خبر حوزه، خلیل آقایی روز یکشنبه در سلسله نشست‌های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی دهه محرم ۱۳۹۸ در سالن همایش‌های غدیر قم افزود: الباقی آتش‌سوزی‌ها سهوی است و باید این مساله مورد بررسی و دقت بیشتری قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: این سازمان حق واگذاری زمین برای ساخت مسکن ندارد و اگر واگذار می‌کند؛ در قالب طرح هادی و یا توسعه شهرداری از سوی بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

او بابیان اینکه برداشت از صندوق ملی تنها نیاز به اذن رهبر معظم انقلاب دارد، افزود: در ۲ سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار و در سال جاری ۱۵۰ میلیون یورو به  منابع طبیعی اختصاص داده‌شده و این نشان از اهمیت قضیه است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: دلیل اهمیت این مساله انفال بودن مراتع و منابع طبیعی و اختصاص آن به نسل دیگر است و برای همین باید حافظ منابع طبیعی باشیم و نگذاریم از بین برود.

آقایی خاطرنشان کرد: حتی بعضی از بزرگان معتقد هستند، حفظ منابع طبیعی مایه تقرب به خدا است و این مساله بازهم نشان از اهمیت آن می‌باشد.

وی بیان کرد: حفظ منابع طبیعی، جلوی بسیاری از آسیب‌های طبیعی را می‌گیرد و درعین‌حال موجب شادی و سرسبزی کشور و پوشش خاک می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: برای حفظ منابع طبیعی، این سازمان اقدامی مانند تثبیت مالکیت دولت و مردم را انجام داده است.

وی افزود: اقدام  دیگر طرح جایگزین سوخت مانند گاز می‌باشد که تلاش شده است از قطع درختان جلوی گیری شود، در سال گذشته به ۱۲ هزار خانوار و امسال  نیز به ۱۵هزار خانوار گاز اختصاص داده‌شده است تا از قطع درختان جلوگیری به عمل آید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.