به گزارش تجارت گردان به نقل از روابطعمومی بیمه دانا، دکتر رضا جعفری در جمع کارکنان، نمایندگان و اعضای شبکه فروش استان کرمان با ارائه گزارشی از موفقیتهای دو ساله اخیر بیمه دانا در شاخصهای مختلف که موجب رشد و جهش چشمگیر شرکت در صنعت بیمه شد، به تشریح و تبیین اقدامات، برنامههای استراتژیک و راهبردی سه ساله بیمه دانا پرداخت.
استقرار نظام و تفکر برنامهریزی و اجرای سیاست توسعه بازار در بیمه دانا
وی استقرار نظام و تفکر برنامهریزی، اصلاحات زیرساختی، توانمندسازی نیروی انسانی و جانشینپروری، تقویت روحیه کارمحوری و خدماترسانی مطلوب به بیمهگذاران با رعایت اصول مشتریمداری، اجرای سیاست توسعه بازار مبتنی بر مدیریت ریسک، پرهیز از نرخشکنی، پیگیری وصول داراییها و مطالبات، همچنین تقویت ذخایر فنی شرکت، توسعه شبکه فروش و نمایندگیها را، از اهم اقدامات این شرکت برشمرد و افزود: با تلاشهای انجامشده از سوی نیروهای ستاد و صف، در حالحاضر سهم این شرکت از ۷٫۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۴ درصد رسیده که این موفقیت در مجموع، حاصل تلاش جمعی و اجرای سیاست توسعه بازار بوده است.
مدیرعامل بیمه دانا در ادامه این نشست به تشریح برنامههای پیشروی شرکت پرداخت و عنوان کرد: افزایش سرمایه شرکت اولین برنامهی ما در حالحاضر و جزو عناصر و متغیرهایی است که در دستور کار قرار دارد. برنامه بعدی موضوع قبولی اتکایی است که در صورت افزایش سرمایه بیمه دانا و با دریافت مجوز قبولی اتکایی از بیمه مرکزی، میتواند فعالیتهای بیمهگری شرکت اثر مثبت بگذارد.
وی همچنین ضمن تأکید بر لزوم اجتناب از حواشی و پایبندی به اخلاق حرفهای، در ادامه با اشاره به اینکه توسعه بازار در صنعت بیمه با پروژه وزارت آموزش و پرورش کلید خورده است، افزود: تلاش همه کارکنان و مدیران باید ارائه خدمات شایسته، ارزنده و احترام و تکریم معلمان و فرهنگیان باشد.
اختصاص بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان از منابع بیمه دانا برای سرمایهگذاریهای کوتاهمدت و بلندمدت
دکتر رضا جعفری در این نشست، همچنین بر پشتسر گذاشتن بحرانها و بهروز شدن پرداختیها بهویژه پرداخت بهموقع دیون قانونی شرکت و مالیاتهای ارزشافزوده اشاره و بر لزوم توجه به معیشت سرمایه انسانی در موعد مقرر و پرداخت خسارتهای جاری تأکید کرد.
وی با بیان اینکه طی مدت زمان دو سال، با لغ بر هشت هزار میلیارد تومان از منابع شرکت به بخش سرمایهگذاریها اختصاص داده شده است، افزود: مبلغ ایدهآل ما برای بخش سرمایهگذاریها تا پایان برنامه استراتژیک شرکت، ۱۵ هزار میلیارد تومان است که در این راستا، حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان از منابع قابل سرمایهگذاری به سمت خرید داراییها و سرمایهگذاریهای بلندمدت سوق داده شد.
دکتر جعفری در ادامه سخنان خود با اشاره به خرید زمین و ساختمان برای شعب رشت، شیراز، زنجان، خوی، سمنان، تبریز، مشهد، تربت حیدریه، گرگان، شرق تهران و مطهری به عنوان بخشی از داراییهای سرمایهای شرکت، این اقدام را نیز نتیجه اجرای بخش دیگری از سیاست سرمایهگذاری دانست.
دکتر رضا جعفری، موفقیتهای بهدست آمده از سوی بیمه دانا را حاصل تلاشها و خدمات شبانهروزی مدیران ارشد، رؤسای شعب، کارکنان و شبکه فروش بیمه دانا و همچنین اعتماد، رضایت و وفاداری مشتریانش دانست و گفت: امیدوارم با ادامه این مسیر و حفظ همافزایی موجود در سال آینده نیز شاهد به ثمر نشستن بیش از پیش تلاشهای شبانهروزی همکاران با کسب رتبه و جایگاه ممتاز در صنعت بیمه کشور باشیم.
استان کرمان نیازمند شبکه فروش گستردهتری است
دکتر احمد جوادیپور قائممقام مدیرعامل بیمه دانا نیز در این مراسم طی سخنانی، با ارائه گزارشی از وضعیت این شرکت در شهر و استان کرمان و مقایسه آن با شاخصهای کشوری، از تلاش و تعامل گسترده رئیس، کارکنان، نمایندگان و اعضای شبکه فروش این شرکت در شهر کرمان تقدیر کرد.
وی، اقدامات این شعبه در حوزه وصول مطالبات، تحقق بودجه، سهم شعبه از استان، حقبیمه تولیدی و نسبت خسارات را مطلوب ارزیابی کرد و با تأکید بر لزوم اصلاح ترکیب پرتفوی، خواستار استفاده حداکثری از ظرفیتهای استان کرمان در حوزه فعالیتهای بیمهای شد.
دکتر جوادیپور با اشاره به گستردگی استان کرمان و نقش آن در تقویت بخش اقتصادی کشور، تعداد ۹۸ نماینده را برای فعالیت در این استان ناکافی دانست و بر ضرورت جذب نمایندگان پرتلاش برای حضور اثرگذار در این استان تأکید کرد.
قائممقام بیمه دانا، رضایت بیمهگذاران و مشتریان از عملکرد شعبه و نمایندگان این شرکت در کرمان را مطلوب دانست و افزود: امیدوارم با روحیه کارمحوری، افزایش همدلی و تعامل مناسبِ ستاد و صف، از این پس در سایر شاخصهای آماری نیز شاهد رشد و جهش بیش از پیشِ بیمه دانا در صنعت بیمه کشور باشیم.
گفتنی است در ابتدای این مراسم، حسین کرچیان رئیس شعبه کرمان بیمه دانا، با ارائه گزارشی از فعالیتها و اقدامات این شعبه در ابعاد گوناگون، از رضایتمندی بالای بیمهگذاران و مشتریان از نحوه ارائه خدمت این شعبه خبر داد و اعلام کرد: خوشبختانه با تلاش و همکاری کارکنان و نمایندگان این استان موفق شدیم خود را به عنوان اولین شرکت بیمه خصوصی در سطح استان معرفی کنیم و تمام تلاش ما همواره بر این محور استوار است که در آینده نزدیک، ضمن تحقق بودجه پیشبینیشده، وصول مطالبات را نیز به صفر برسانیم.