×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۳۰ آبان , ۱۴۰۳
۲۷۰ هزار نفر در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی تحت پوشش قرار گرفتند

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر موسوی در این جلسه با تقدیر از عملکرد استان‌ها در زمینه توسعه پوشش بیمه‌ای و اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، گفت: بررسی وضعیت منابع و مصارف سازمان نشان می‌دهد که ناپایداری منابع نقدی، همچنان ابرچالش سازمان تأمین‌اجتماعی است که باید برای عبور از این شرایط به دنبال راهکارهای تحولی باشیم و بتوانیم با مواجهه صحیح در حوزه‌های مختلف، اهداف سازمانی در زمینه تأمین منابع لازم برای ایفای تعهدات را محقق کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در زمینه تأمین منابع برای ایفای تعهدات به جامعه تحت‌پوشش، مسئولیت سنگینی برعهده داریم. ما در سازمان تأمین‌اجتماعی متکفل خدمت به ۵۰ درصد از جمعیت کشور هستیم و متناسب با این مسئولیت سنگین، باید با تأمین منابع، تعهدات و تکالیف قانونی را در قبال جامعه تحت پوشش به خوبی ایفا کنیم. باید پاسخگوی نیاز جامعه تحت پوشش در حوزه مأموریت خود باشیم و سازوکارهای لازم برای توسعه خدمات در بخش‌های مختلف را تدبیر کنیم. مدیران استانی نیز در حوزه مأموریت خود، برای تحقق اهداف سازمانی مسئولیت دارند و جا دارد که در تمامی مسائل سازمانی به‌ویژه تعادل منابع و مصارف، اهداف سازمانی را با جدیت پیگیری کنند و برنامه مؤثر در این زمینه داشته باشند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: ما در سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان یکی از نهادهای مهم خدمت‌رسان در نظام جمهوری اسلامی، مسئولیت بسیار مهمی داریم و فعالیت این سازمان در افزایش و ارتقای سرمایه اجتماعی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. مدیران و کارکنان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور تلاش‌ها و زحمات ارزشمند و قابل قبولی برای ایفای تعهدات و خدمت به جامعه تحت پوشش تأمین‌اجتماعی انجام داده و می‌دهند که جا دارد خدمات این سازمان و نتایج زحمات این مجموعه برای عموم مردم و همچنین مراجع تصمیم‌گیری کشور تبیین شود تا مردم از خدمات ارزشمند این مجموعه مطلع شوند.

وی همچنین گفت: تبیین دقیق مسائل و تعامل مثبت با مردم، کارآفرینان، مسئولان کشوری و استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای سازمان تأمین‌اجتماعی اهمیت ویژه‌ای دارد و راهبرد تحول، عدالت و اعتماد از طریق تعامل، قابل تحقق است.

دکتر موسوی گفت: هوشمندسازی سازوکارها و خدمات از موضوعاتی است که همواره باید به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی پیگیری شود و کارهای ارزشمندی در این زمینه صورت پذیرفته است که باید با جدیت تمام پیگیری شود. نقطه تعادل در زمینه استفاده از نیروی انسانی و خدمات الکترونیک در سازمان تأمین‌اجتماعی هوشمند باید مشخص شود و بتوانیم آنجا که خدمات الکترونیک را توسعه می‌دهیم، از نیروی انسانی در بخش‌هایی که نیاز بیشتری برای ارائه خدمات وجود دارد، استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، افزایش رضایتمندی مردم از خدمات تأمین‌اجتماعی را هدف نهایی تمامی فعالیت‌های این سازمان توصیف کرد و گفت: رضایتمندی مردم در درجه اول اهمیت در تمامی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های سازمان قرار دارد. به منظور افزایش رضایتمندی مردم در تمامی استان‌ها مدیران می‌توانند برنامه‌های ابتکاری خود را طراحی و اجرا کنند و باید در بین استان‌ها برای جلب رضایت مردم رقابت ایجاد کنیم. گستردگی خدمات و تنوع کارها ممکن است در مواقعی باعث خستگی همکاران شود اما در زمانی که ما کارها و خدمت‌رسانی به مردم را با نیت جلب رضای خدا انجام دهیم، احساس خستگی نخواهیم کرد و خداوند متعال نیز در کارهای ما گشایش ایجاد می‌کند. همه مدیران و کارکنان تأمین‌اجتماعی باید به این موضوع توجه کنند که ما در این سازمان برای اقشاری از جامعه کار می‌کنیم که بهترین بندگان خدا هستند و ما برای اعتلای کشور و خدمت به بهترین بندگان خدا مشغول کار هستیم و توجه به اهمیت و جایگاه رفیع خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی باعث انگیزه مضاعف ما می‌شود.

در ابتدای این جلسه مهرداد قریب معاون بیمه‌ای سازمان با ارائه گزارشی درباره وضعیت منابع و مصارف سازمان، گزارشی آماری از وضعیت عملکرد اداره‌کل‌های بیمه‌ای در استان‌ها ارائه کرد و مهم‌ترین چالش‌ها و برنامه‌های سازمان در این بخش را تبیین نمود. همچنین مدیران کل تعدادی از استان‌ها به بیان دیدگاه‌ها و مسائل خود پیرامون وضیعت منابع و مصارف سازمان و وضعیت تحقق برنامه‌ها پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.