×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳
۲ هفته بسیار گرم در پیش است/ تلاش برای تأمین برق پایدار با مشارکت مردم

 مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد: دو هفته بسیار گرم پیشروی کشور قرار دارد و امید است با تامین برق پایدار و همکاری هموطنان عزیز این روزها را پشت سر بگذاریم. دراین رابطه باید گفت به ازای هر یک درجه افزایش دما ۱۸۰۰ مگاوات به میزان مصرف برق کشور افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: این سامانه یا جبهه گرم تنها ایران را درگیر نمی‌کند، بلکه کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز تحت تاثیر این موج گرما قرار گرفته‌اند و مشکلاتی در شبکه توزیع برق آنها دیده شده است. حتی کشور کویت جدول خاموشی منتشر کرده اما تا این لحظه شبکه برق کشور پایدار بوده و موفق به تامین برق مشترکان شده است.

سخنگوی صنعت برق گفت: پیش‌بینی شده است طی دو هفته گرم پیش‌رو حد نصاب‌های جدیدی در مصرف برق ثبت شود، پس می‌طلبد که هموطنان عزیز کمک کنند تا قله های مصرفی که ایجاد می‌شود را پشت سر گذاریم.

مدیرعامل شرکت توانیر تاکید کرد: در این بین تمام صنعت برق بسیج شده‌اند، چه در نیروگاه و چه شبکه برق که یک مورد از این فعالیت جهادی در نیروگاه رامین مشاهده شد تا تامین برق به صورت پایدار صورت گیرد.

رجبی مشهدی یادآور شد حتی اگر برق به میزان کافی هم وجود داشته باشد، احتمال بروز فشار بیش از حد بر شبکه‌های توزیع  و عدم امکان تامین برق وجود دارد. در نتیجه نیاز است تا هموطنان مشارکت خود را در مصرف بهینه برق افزایش دهند.

 مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران خاطرنشان کرد: در طول این دو هفته، ابتدا مشترکان بزرگ صنعتی، عمده مشترکان کشاورزی، سایر مشترکان اداری و بخش عمومی کشور باید برنامه‌های مدیریت مصرف را به طور کامل و دقیق رعایت کنند تا این دوره را پشت سر بگذاریم.

وی اضافه کرد: از طرفی مشترکان خانگی بسیار پرمصرف و بد مصرف (که تعداد محدودی هستند) و میزان مصرف آنها بیش از ۲٫۵ برابر الگو است حتما مدیریت مصرف را رعایت کنند، چرا که در صورت عدم رعایت شرکت ناگزیر به قطع برق آنها خواهد شد.  

انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.