۳۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های بازآفرینی کشور اختصاص یافت

به گزارش ایرنا؛ مهدی عبوری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهری شهرستان ملایر اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۶۹۰ طرح بازآفرینی شهری از محل تبصره ۱۸ در سراسر کشور در دست اجرا است.
وی با اشاره به حمایت‌های خوب دولت در بازآفرینی شهری و بسته‌های حمایتی در این زمینه بیان کرد: بخشی از حوزه بازآفرینی شهری به نوسازی و بهسازی بافت فرسوده برمی‌گردد که در این زمینه علاوه بر حمایت دولت، نیاز به مشارکت بخش خصوصی داریم.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: در حال حاضر ۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده در کل کشور داریم که شامل سه بافت تاریخی، میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی است.
عبوری با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند نوسازی و بهسازی این میزان بافت فرسوده را اجرا کند ادامه داد: بدون شک این اقدامات باید با مشارکت بخش خصوصی، انبوه‌سازان و مدیریت شهری که نقش مهمی در این زمینه دارد؛ اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به تهیه بسته‌های حمایتی دولت یادآور شد: در این رابطه تسهیلات خوب تبصره‌ای و غیر تبصره‌ای برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده از سوی دولت در نظر گرفته شده و پروانه ساخت واحدهای مسکونی در این مناطق با کمک شهرداری‌ها رایگان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: همچنین ۵۰ درصد طراحی، نظارت و اجرا در سازمان نظام مهندسی در حوزه بافت فرسوده رایگان است.
عبوری ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های انجام شده در شهرستان‌ها، بتوانیم شاهد عملیاتی شدن این اقدامات و تکمیل طرح‌های زیادی در حوزه بازآفرینی شهری باشیم.
وی سفر امروز/چهارشنبه/ به استان همدان و شهرستان ملایر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: سفر امروز با هدف بازدید از طرح‌های در دست اقدام، تلاش برای تکمیل این طرح‌ها و تعریف طرح‌های جدید بود که برای اتمام طرح‌های نیمه‌کاره ملایر تخصیص صد درصدی می‌دهیم.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: با پیگیری نمایندگان مجلس، فرماندار ملایر، اداره کل راه و شهرسازی همدان و دیگر مسوولان مرتبط شاهد تکمیل و بهره‌برداری بخشی از طرح‌های نیمه‌کاره این شهرستان در حوزه بازآفرینی شهر باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر خود به ملایر از طرح‌های مرکز درمانی سرجو، محتمع تجاری و فرهنگی میدان استاندارد، کانال آبرو منطقه شمس‌آباد و مرکز فرهنگی طالقانی ملایر بازدید کرد و مصوبات خوبی در این زمینه برای تکمیل طرح‌های مورد بازدید اتخاذ شد. 

فتحنایی

Recent Posts

پیشگامان بازیافت: مستندی از تلاش‌های فجر انرژی برای حفاظت از محیط زیست

این مستند تلاش های شرکت فجر انرژی خلیج فارس در زمینه تحقیق و پیگیری برای…

13 ساعت ago

رتبه اول: تأمین سرمایه خلیج فارس

تامین سرمایه خلیج‌فارس در رتبه اول تامین‌سرمایه‌ها در سال ۱۴۰۲ قرارگرفت.

13 ساعت ago

ارائه ۱۵۶ میلیون خدمت سرپایی رایگان در مراکز درمانی ملکی تأمین‌اجتماعی در سال ۱۴۰۲

سازمان تأمین‌اجتماعی از انجام بیش از ۶۷ میلیون ویزیت سرپایی بیمه‌شدگان به‌شکل کاملاً رایگان توسط…

13 ساعت ago

تأکید بر تداوم رعایت حقابه ایران در رودخانه مرزی ساری سو

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: در راستای معاهدات آبی با کشورهای همسایه، یک هیئت فنی…

13 ساعت ago

ذوب آهن اصفهان با پشتوانه کارگری ، چهره درخشان ورزش

باشگاه ذوب آهن اصفهان در فصل ورزشی گذشته موفقیت های مهمی کسب کرد که آخرین…

14 ساعت ago

ایران آگروفود، جزو ۵ نمایشگاه برتر ایران/رشد صنایع غذایی در سال‌های اخیر/حمایت از صادرات صنایع خرد

معاون وزیر و رییس سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی…

14 ساعت ago