۳۵۰ کارگاه عمرانی برای ارتقای کیفی روکش آسفالت راه‌های کشور/ ۳۳ درصد از راه‌های کشور نیاز به بهسازی روکش دارند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محمد اسلامی،وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به طرح سراسری ارتقای کیفی روکش آسفالت راه‌های شریانی کشور اظهار داشت: در حال حاضر طول شبکه را‌ه‌های کشور حدود ۲۲۱ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها بوده که حدود ۳۴ هزار کیلومتر از آن را شریان‌های حیاتی کشور تشکیل می‌دهند.

وی افزود: براساس برداشت‌های میدانی از حدود ۳۴ هزار و ۶۳۳ کیلومتر راه شریانی، ۳۳ درصد از راه‌های شریانی کشور نیاز به بهسازی روکش دارد یا باید با توجه به میزان خرابی لکه گیری و روکش موضعی شود. همچنین ۳۵ درصد نیاز به روکش‌های حفاظتی دارد و حدود ۳۲ درصد از راه‌های شریانی کشور نیز در وضعیت مناسبی قرار دارند و نیاز به مجموعه عملیات نگهداری جاری دارند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:  با عنایت به محدودیت منابع مالی و اعتباری از یک سو و از طرفی به منظور جلوگیری از رشد افزایشی و غیرقابل کنترل خرابی رویه محورها و در راستای اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف جهش تولید، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  به کارگیری روش‌های زود بازده و کم هزینه با رویکرد جدید و استفاده از عملیات پیشگیرانه و روش‌های حفاظتی از قبیل میکروسرفیسینگ،‌ چیپ‌سیل، فوگ سیل و …. را در سال جاری در دستور کار قرار داده است.

وی تاکید کرد: اگر چه توسعه و گسترش شبکه راه‌ها یکی از شاخص‌های اساسی رشد اقتصادی کشور به شمار می‌رود اما لازمه بهره گیری از پتانسیل راه‌های موجود، حفظ و نگهداری از آنهاست.

وزیر راه و شهرسازی اهداف نگهداری از راه‌های کشور را حفظ و حراست از سرمایه گذاری‌های کلان گذشته و سرمایه‌های امروز، ‌افزایش دارایی های سرمایه ای از طریق بهینه سازی راه‌های موجود،‌ تسهیل تردد وسائط نقلیه و برقراری ارتباط جاده‌ای مستمر و ایمن،‌ تامین ایمنی عبور و مرور، تقلیل زمان و هزینه سفر و کاهش استهلاک وسائط نقلیه و کاهش مصرف سوخت برشمرد.

اسلامی با بیان این که « مدیریت کلان و سیاست گذاری این وظیفه خطیر در سطح ستاد وزارت راه و شهرسازی بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است»، یادآور شد: بدنه اجرایی این سازمان آمادگی دارند تا با بهره‌گیری از مدیران و کارشناسان با تجربه و کارآمد و استفاده از دانش روز در این حوزه، زمینه اجرای یک راهداری نوین و به دنبال آن ایجاد جاده هایی ایمن برای کاربران جاده ای را در کشور تحقق بخشند.

فتحنایی

Recent Posts

بیتا طرح نوآور بار دیگر در خط مقدم مهندسی معکوس فولاد مبارکه

در پی موفقیت‌های پیشین، شرکت بیتا طرح نوآور موفق شد پس از سه سال وقفه،…

4 ساعت ago

به مناسبت ۷ مهرماه؛ برگزاری مانور آتش‌نشانی و تجلیل از آتش‌نشانان پاکسان

شرکت پاکسان به مناسبت هفتم مهر و روز آتش‌نشان، ضمن برگزاری مانور از زحمات آتش‌نشانان…

4 ساعت ago

بهره‌مندی از چک الکترونیکی بانک آینده در بستر چکاد سامانه کیلید

بانک آینده از خدمت جدید خود در قالب «چک الکترونیکی» در بستر چکاد سامانه کیلید،…

4 ساعت ago

استعلام و پرداخت قبوض در اپلیکیشن بله

با اپلیکشن بله در لحظه، تمام قبوض خود را پرداخت کنید.

4 ساعت ago

مهربانی ملی ادامه دارد

در طرح مهربانی ملی متقاضیان دریافت وام قرض الحسنه می توانند با افتتاح حساب مهربانی…

4 ساعت ago

صدور اعتبار اسنادی در بانک توسعه تعاون با رویکرد حمایت از تولید است

مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت صدور اعتبار اسنادی در این بانک با رویکرد…

4 ساعت ago