Categories: راه و مسکن

۴ تفاهم‌نامه جدید ساخت مسکن با واحدهای صنعتی منعقد می‌شود

به گزارش تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست پیگیری پروژه‌های مشارکت، سرمایه‌گذاری و صنعت‌شهرها با اشاره به لزوم برقراری تعادل بین مشارکت، واگذاری و فروش اموال سازمان اعلام کرد: براساس قانون جهش تولید مسکن ظرفیت همه این روش‌ها در سازمان وجود دارد و باید با تدبیر مدیران بین این سیاست‌ها تعادل برقرار کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: به‌زودی ۴ تفاهم‌نامه مشترک در قالب صنعت‌شهرها میان سازمان ملی زمین و مسکن و واحدهای صنعتی در استان‌های البرز، کرمانشاه، شرق سمنان، خراسان رضوی منعقد خواهد شد.

تامین زمین بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در استان‌های فارس، ارومیه و سیستان و بلوچستان

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بررسی آخرین وضعیت زمین‌های تخصیص داده شده به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان‌ها، افزود: در این راستا برای بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در استان‌های فارس، ارومیه و سیستان و بلوچستان زمین تامین شده است.

مالکی اضافه کرد: سهم سازمان و شرکت از این اراضی در کارگروه‌های مربوطه در استان مصوب شده و به‌زودی فراخوان آن انجام خواهد شد. 

وی ادامه داد: در بحث مشارکت و سرمایه‌گذاری مسائلی از جمله مذاکره با بانک‌ها، آخرین وضعیت شهرک‌های استان فارس، تهیه دستورالعمل استفاده از فناوری‌های نوین در طراحی و ساخت شهرک‌ها، تهیه طرح یکپارچه برای اراضی و زمین‌های موضوع ماده ۱۰ قانون جهش تولید برای ساخت مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه بلوار معلم زاهدان با مساحت بیش از ۱۴ هزار متر مربع و پروژه شهید اسرافیلی ارومیه هم از دیگر پروژه‌هایی بود که در این نشست بررسی شد. 

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص پیشبرد سیاست صنعت‌شهرها در این سازمان هم گفت: تاکنون برای حدود ۱۱۱ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها، زمین تامین شده و فرایند اجرا در دست اقدام است و برای حدود ۹۰ هزار واحد پیشنهاداتی داشته‌ایم که زمین‌های آن در دست تامین است.

مالکی اظهار کرد: ساخت صنعت‌شهرها از جمله سیاست‌های دولت سیزدهم برای تامین مسکن کارگران و کارکنان حوزه صنعت است که در آن زمین از طرف دولت تامین می‌شود و مدیریت پروژه برعهده واحد صنعتی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، در این نشست بلوردی عضو هیات مدیره و مدیران و کارشناسان دفتر سرمایه‌گذاری و مشارکت سازمان ملی زمین و مسکن حضور داشتند.

فتحنایی

Recent Posts

سودآوری شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به بیش از ۲۰ درصد می رسد

با اجرای طرح هوشمند سازی در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران میزان بهره وری و…

5 ساعت ago

حل مشکل نیروی انسانی در کشور نیازمند ارتباط واقعی و عملی دانشگاه با صنعت است

چهارمین کنسرسیوم مهارت آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور روز سه ‎شنبه ۸…

5 ساعت ago

ابلاغ تحویل موقت واحد اول گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار

تحویل موقت واحد اول گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار در تاریخ ۷ خرداد ۱۴۰۳ به…

5 ساعت ago

فولاد خوزستان یکی از افتخارات کشور در ارزآوری و اقتصاد است

محسن مونسان معاون امور شعب و عضو هیات عامل بانک ملی ایران در دیدار با…

6 ساعت ago

تاکیدمدیرعامل بانک ملی ایران برلزوم آموزش وآشنایی صحیح کارکنان با ابزارهای جدید و نوین تامین مالی بنگاه ها و زنجیره ارزش

دکتر نجارزاده یکی از حلقه های مفقوده در استفاده از ابزارهای جدید تامین مالی در…

6 ساعت ago

برتری شاگردان نکونام با همان روش همیشگی؛ امیدهای استقلال زنده ماند

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و گل‌گهر سیرجان در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ…

14 ساعت ago