Categories: راه و مسکن

۵۳ هزار کامیون فرسوده ظرف ۳ سال نوسازی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  مهر، محمد اسلامی امروز، ششم خردادماه در مراسم آغاز طرح نوسازی ناوگان باری جاده‌ای اظهار داشت: این طرح به سیاست‌های کلی نظام و اجرای قانون نوسازی ناوگان پاسخ مناسبی است.

وی افزود: اولویت در این طرح، قشر رانندگان کامیون است، اشخاص حقیقی و حقوقی از امروز می‌توانند وارد سامانه شده و بر اساس آئین نامه طراحی شده، ثبت نام کرده و موارد را طی کنند تا نسبت به کاهش سن ناوگان که هم به فرسودگی رانندگان منجر شده و هم آلودگی محیط زیست و تصادفات جاده‌ای را در پی داشته، اقدام کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اولویت با کامیون‌های بالای ۵۰ سال سن است و تا کنون ۸۶۳ راننده که بیشترین میزان پیمایش داشته اند را انتخاب کرده ایم و می‌توانند به ایران خودرو دیزل مراجعه کنند تا مبادرت به دریافت خودروی نوسازی کنند.

وی گیریبکس این کامیون‌ها را برند بنز عنوان و اظهار کرد: از امروز ۴ گروه رو دعوت کرده ایم که به این طرح ملحق شوند اولاً سازندگان کامیون در داخل است که هزار دستگاه در هر سال به آنها تعلق می‌گیرد. دوم شرکت‌های حمل و نقل است که کسری ناوگان دارند و با احتمال لغو مجوز روبه رو هستند، سومین گروه، واردکنندگان خودرو هستند که از وزارت صمت مجوز دریافت کرده اند و چهارمین گروه هم اشخاص حقیقی هستند که امکان واردات ۱۰ دستگاه در سال را دارند.

اسلامی اعلام کرد: منشأ تأمین ارز باید حتماً به اطلاع بانک مرکزی برسد که موجبات ورود این ارز به بازار داخل فراهم نشود تا بتوانیم از منابع مالی آن مطمئن باشیم که صرفاً در بخش صنعت حمل و نقل سرمایه گذاری شود.

وی با بیان اینکه از سال ۸۸ تا کنون تنها ۲۴ هزار دستگاه ناوگان جاده‌ای نوسازی شده که در مقایسه با ۳۴۶ هزار دستگاه کامیون فعال در کشور فعال است، عدد بسیار کوچکی است؛ برا ما مهم است که کارخانه‌های داخلی ما در سال جهش تولید، افزایش تولید داشته باشند و ناوگان همزمان با توسعه جاده‌ها، نوسازی شود.

وزیر راه و شهرسازی نوسازی ناوگان را سبب ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی زیست محیطی دانست، و هدف از اجرای این طرح را نوسازی ۵۳ هزار دستگاه ظرف ۳ دانست و افزود: باید زودتر از ۳ سال این هدف محقق شده و متوسط سن ناوگان ۵ و نیم سال کاهش یابد.

اسلامی درباره کمبود استطاعت مالی برخی رانندگان یا مالکان کامیون‌های فرسوده که از ورود به این طرح عاجزند، گفت: این رانندگان می‌توانند با مشارکت شرکت‌های واردکننده یا به صورت مشارکت دو نفر راننده با هم وارد این طرح شوند.

فتحنایی

Recent Posts

گامی بلند در مسیر اجرای عدالت؛ محکومیت دو ابربدهکار بانک سرمایه به پرداخت خسارات ناشی از جرم

دو ابربدهکار بانک سرمایه علاوه بر محکومیت به رد اصل مال، به پرداخت خسارات ناشی…

8 ساعت ago

کاهش مصرف کک در ذوب آهن اصفهان گامی در جهت تولید فولاد سبز

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان، از کاهش سالانه ۲ هزار تن دی‌اکسید کربن…

9 ساعت ago

«نصب نیرو» تندیس سیمین جایزه ملی مدیریت پروژه را کسب کرد

شرکت نصب نیرو در دوازدهمین دوره جایزه ملی مدیریت پروژه ایران رتبه نخست را برای…

9 ساعت ago

مزایا و چالش‌های توکن سازی ابزارهای مالی در ایران

علی مشکانی، کارشناس بازارهای مالی در یادداشتی که در اختیار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)…

9 ساعت ago

رونمایی از محصول جدید خوارزمی در حوزه فناوری نانو

همزمان با نخستین روز پانزدهمین نمایشگاه نانو و میکرو ۱۴۰۳ (۲۰۲۴ Iran Nano) مراسم رونمایی…

10 ساعت ago

واگذاری بی‌سابقه ۴۲ هزار میلیاردی در بانک ملی ایران

هلدینگ آینده پویا وابسته به بانک ملی ایران در اجرای سیاست‌های کلان نظام در راستای…

10 ساعت ago