×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۵۵ درصد حجم مخازن سدها پر است/ دغدغه‌ای برای تامین آب نداریم

تجارت گردان | ۵۵ درصد حجم مخازن سدها پر است/ دغدغه‌ای برای تامین آب نداریم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، آقابیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که از حدود ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت سدهای کشور امروز معادل ۵۵ درصد حجم مخازن سدها پر شده و حدود ۴۵ درصد خالی است، تصریح کرد: این عدد به طور متوسط برای کل سدهای کشور عنوان می‌شود اما ممکن است حجم آب در برخی سدها پایین‌تر و در برخی سدها بالای ۹۰ درصد پر باشد.

وی با اشاره به موضوع بحران آب در کشور، گفت: با توجه به فصلی که در آن قرار گرفته‌ایم و پوشش برفی که در برخی از حوزه‌ها وجود دارد و حتی پیش‌بینی بارندگی در ایام باقی سال و ماه فروردین در خیلی از استان‌های شمال غرب، غرب و مناطق شمالی وضعیت منابع آب خوب پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان این‌که انتظار افزایش جریان ورودی آب به سدها وجود دارد، ادامه داد: با این شرایط نمی‌توان مساله‌ی بحران آب را مطرح کرد اما این موضوع به معنای مصرف بی‌رویه در کشور نیست.

آقابیگی تصریح کرد: میزان مصارف در ایران برای بخش‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی از عدد بالایی برخوردار است که همین موضوع لزوم مدیریت مصرف و مصرف بهینه آب را بیشتر در حوزه کشاورزی و آب شرب نشان می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان این‌که باید به مساله‌ی مدیریت مصرف در همه زمان‌ها توجه شود، اظهار کرد: نسبت به سال آبی ۱۳۹۵ – ۱۳۹۶ و قبل از آن وضعیت ذخیره منابع آبی مطلوب است و با توجه به جمیع شرایط منابع آبی خوبی امسال در اختیار داریم.

وی با اشاره به افزایش مصرف آب در پی شیوع بیماری کرونا و فرهنگ خانه‌تکانی نیز گفت: لازم است که در این مقطع زمانی مدیریت مصرف در دستور کار همه مصرف کنندگان قرار گیرد، اما در مجموع دغدغه‌ای برای تامین آب نداریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.