۶ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان به حساب صندوق ملی مسکن تخصیص یافت

مسعود رهنما رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن در گفت‌وگو با وزارت راه و شهرسازی در خصوص اساسنامه صندوق و رفع مشکلاتی که در برخی از مفاد آن وجود داشت و ابلاغ نهایی آن به منظور اجرایی و عملیاتی شدن، اعلام کرد: اساسنامه صندوق ملی مسکن به شکل رسمی ۱۸‌ آبان امسال و بعد از رفع ایرداتی که شورای نگهبان بر آن وارد کرده بود و با پیگیری‌های  مستمر وزیر محترم راه و شهرسازی تایید و ابلاغ شد.

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با تاکید بر اینکه علاوه بر رفع ایرادات اساسنامه مواردی از جمله آیین‌نامه داخلی، آیین‌نامه‌های استخدامی و سایر موارد در صندوق پیگیری و دنبال شده و به مرحله خوبی رسیده است، افزود: در صندوق ملی مسکن هم‌زمان موضوع اعتبارات، جذب منابع و سایر موارد نیز پیگیری شده است.

رهنما توضیح داد: هم‌اکنون ساختار سازمانی صندوق ترسیم و تدوین شده و در  حال ارسال به سازمان امور اداری و استخدامی کشور است که بعد از تصویب، ساختار نیز معین و بر طبق آن عمل خواهد شد.

رهنما گفت: در حال حاضر حدود ۶ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان به حساب صندوق ملی مسکن واریز شده است که ۴ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان آن از خزانه دولت و از سوی سازمان برنامه و بودجه و نزدیک به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیاردتومان نیز از طریق بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر تخصیص یافته است.

وی همچنین از تشکیل جلسات متعدد با شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی از جمله شرکت بازآفرینی شهری ایران، شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن برای اجرایی و عملیاتی شدن حمایت و تامین مالی  طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: جلسات متعدد با شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی به منظور ایجاد هم‌افزایی و همگرایی طی این هفته برگزار شده است تا بتوانیم بخشی از منابع را در قالب تامین سرمایه و بازارگردانی ایجاد کنیم و بتوانیم با ایجاد ارزش افزوده، منابعی را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به دست آوریم.

وی در خصوص آیین‌نامه داخلی و سایر آیین‌نامه‌هایی که برای شروع به کار صندوق ملی مسکن موردنیاز است اعلام کرد: طبق قانون تصویب آیین نامه های داخلی، مالی و مقرراتی و سایر آیین نامه ها توسط هیات امنا به تصویب خواهد رسید که به پیشنهاد رییس هیات عامل در جلسه هیات امنا مطرح می‌شود و با تصویب هیات امنا رسمیت پیدا خواهد کرد.

فتحنایی

Recent Posts

بهره برداری از دو طرح عمرانی در شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس

مرحله نخست نیروگاه گازی با تولید ۱۸۳ مگاوات ساعت برق در شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس…

4 ساعت ago

صندوق سرمایه گذاری بخشی صنعت پتروشیمی “پتروفارس” مجوز پذیره نویسی گرفت

مجوز پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری بخشی خبره صنعت خلیج فارس “پتروفارس” صادر گردید.

4 ساعت ago

برقراری ۳۱ میلیون تماس با «بله» توسط حجاج

با توجه به امکانات جذاب پیامرسان بله و ایجاد امکان «تماس صوتی و تصویری» به…

4 ساعت ago

بازدید مدیرعامل بانک سینا از نمایشگاه الکامپ + ویدئو

علی ابدالی، مدیرعامل بانک سینا، به همراه تعدادی از مدیران این بانک، روز گذشته از…

4 ساعت ago

نمایشگاه عکس “هشت سفر” با حضور خانواده‌ی شهیدجمهور

نمایشگاه عکس «هشت سفر» با مشارکت شرکت فولاد خوزستان و شرکت توسعه نیشکر و صنایع…

4 ساعت ago