×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
۷۹ درصد زعفران به پنج کشور صادر شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایلنا، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت:۳۲۴هزار و ۵۸۹ کیلوگرم طلای سرخ، در سال گذشته به ۶۰ کشور دنیا به ارزش  ۱۹۰میلیون و ۳۲۳ هزار و ۳۰۶ دلار صادر شده است.

وی افزود: هنگ کنگ، اولین مقصد زعفران ایرانی در سال گذشته  بود که  74هزار و ۵۷۸ کیلوگرم  زعفران به ارزش ۴۶ میلیون و ۶۲۶هزار و ۲۱۶ دلار  را خریداری کرده است که ۲۳درصد وزن و ۲۴٫۵درصد ارزش کل زعفران صادراتی کشور را به خود اختصاص داده است.

سخنگوی گمرک در خصوص دیگر کشورهای خریدار زعفران ایرانی توضیح داد: امارات با خرید ۵۹هزار و ۷۹۱کیلوگرم به ارزش ۳۳میلیون و ۹۴۲هزار و ۲۷دلار و سهم ۱۸٫۴درصد وزن و ۱۷٫۸درصد ارزش دومین خریدار زعفران ایرانی در سال ۹۹بود و پس از آن اسپانیا با ۴۹هزار و ۲۵کیلوگرم و ارزش ۲۶میلیون و ۴۴۰هزار و ۳۱۳دلار و سهم وزنی ۱۵درصدی و ارزش حدودا ۱۴درصدی  کشور سوم بوده است.

وی افزود:چین با  خرید چهل هزار و ۱۳۹کیلوگرم زعفران به ارزش ۲۲میلیون و  504هزار و ۴۴۰دلار و سهم ۱۲٫۳درصدی وزن و ۱۱٫۸درصدی ارزش در جایگاه چهارم و نهایتا افغانستان با خرید ۳۳هزار و ۷۸۱کیلوگرم زعفران به ارزش ۱۹میلیون و ۱۶۸هزار و ۶۰۸دلار پنجمین کشور خریدار زعفران ایرانی، با سهم خرید ۱۰٫۴درصدی وزن و ۱۰درصدی ارزش کل زعفران صادر شده کشور در سال ۹۹ بوده است.

لطیفی در پایان افزود: باوجود صادرات زعفران به ۶۰کشور دنیا، پنج کشور هنگ کنگ، امارات، اسپانیا، چین و افغانستان، ۲۵۷هزار و ۳۱۴کیلوگرم زعفران  به ارزش ۱۴۸میلیون و ۶۸۱هزار و ۶۰۴دلار را خریداری کردند که ۷۹ درصد وزن و ۷۸درصد ارزش کل صادرات این کالا در سال گذشته بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.