۷ گام فولاد مبارکه برای رسیدن به تولید فولاد سبز

 عبدالرسول احمدی رئیس گروه فنی انرژی و سیالات فولاد مبارکه در خصوص برنامه‌های فولاد مبارکه برای رسیدن به تولید فولاد سبز اظهار کرد: در حال حاضر یکی از راهبردهای پنج‌گانه مدیریت فعلی شرکت فولاد مبارکه که بر آن تأکید می‌شود، حرکت در مسیر فولاد سبز است. این شرکت در راستای رسیدن به صنعت سبز و به حداقل رساندن ردپای محیط زیستی خود اقدامات و برنامه‌های فراوانی در حال اجرا دارد.

وی افزود: احداث نیروگاه راندمان بالای ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی در فولاد مبارکه، احداث بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات در شرق استان اصفهان (کوهپایه)، برنامه‌ریزی برای نصب و بهره‌برداری از نیروگاه بادی ۲۰۰ مگاواتی در شرق کشور، راه‌اندازی بزرگ‌ترین غبارگیرهای کشور و منطقه با ظرفیت ۶ میلیون مترمکعب در ساعت در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با هدف حذف انتشار غبار از سقف ناحیه مذکور، تدوین برنامه جامع محیط زیست با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان و با هدف کاهش اثرات و ردپای محیط زیستی شرکت، توسعه و پیاده‌سازی سند پایداری و چشم‌انداز پنج‌ساله محیط زیست شرکت با هدف کاهش برداشت از منابع، کاهش مصرف انرژی، کاهش انتشار آلاینده‌ها و کاهش انتشار کربن و بهبود راندمان مواد مصرف‌شده، همکاری مؤثر در انتقال آب تصفیه‌شده از دریای عمان به فولاد مبارکه با هدف کاهش و به صفر رساندن برداشت آب خام از زاینده‌رود از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس گروه فنی انرژی و سیالات فولاد مبارکه درباره تغییرات قیمت انرژی صنعت فولاد طی چند سال اخیر نیز گفت: هزینه‌های انرژی در چند سال اخیر به‌شدت افزایشی بوده به‌گونه‌ای که از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ برابر افزایش داشته و به نرخ‌های جهانی رسیده است. تصور اینکه انرژی ارزان به صنایع فولادی تحویل داده می‌شود اشتباه است.

وی تصریح کرد: فولاد مبارکه از ابتدای بهره‌برداری تا امروز تلاش کرده استانداردسازی فعالیت‌ها را در دستور کار خود داشته باشد. این شرکت در زمینه‌های مختلف ازجمله تولید و توسعه سبد محصولات، ایمنی کارکنان و تجهیزات، میزان مصارف انرژی، به‌ویژه آب و همچنین در موضوعاتی نظیر مشتری‌مداری، پیاده‌سازی نظام‌های مختلف در شرکت، بومی‌سازی و به‌روزرسانی دانش فنی تولید فولاد کشور به توفیقات ارزشمندی دست یافته و در بسیاری از موارد پیشران بسیاری از صنایع کشور بوده و به‌عنوان الگوی جهانی مطرح است.

رئیس گروه فنی انرژی و سیالات فولاد مبارکه اضافه کرد: فولاد مبارکه کسب این افتخارات را مرهون زحمات قابل‌تقدیر و همه‌جانبه سرمایه‌های انسانی خود می‌داند که از ابتدا تاکنون در این شرکت صادقانه و جانانه برای اعتلای کشور تلاش کرده‌اند.

منبع خبر: ایراسین

فتحنایی

Recent Posts

نبرد انتقامی ایران با قطر در مقدماتی جام‌جهانی/ ژاپن، عربستان و استرالیا در گروه مرگ

تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در گروه یک این رقابت‌ها…

11 ساعت ago

مرجع رسمی انتشار آرای صندوق‌های خارج از ایران وزارت کشور است

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد نتایج رسمی و ترکیب آرای صندوق های رای در…

11 ساعت ago

جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است/ حضور مردم امری لازم و ضروری است

رهبر معظم انقلاب بیان کردند: جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است و برای اثبات…

13 ساعت ago

معرفی ربات سرویس‌دهنده CLOi ال‌جی،مجهز به هوش مصنوعی برای پذیرایی و مراقبت‌های بهداشتی

تازه‌ترین ربات خودران شرکت ال‌جی، با طراحی چهار در و شش چرخ و سیستم تعلیق…

2 روز ago

حضور شرکت وثوق از هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ملت در الکامپ ۱۴۰۳ به عنوان ارائه‌کننده خدمات معتمد مالیاتی (TSP)

بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی الکامپ ۱۴۰۳ با حضور شرکت توسعه اعتماد وثوق…

2 روز ago

بانک مرکزی سفته‌بازی را کنترل کرد/ ثبات نرخ ارز با مدیریت رشد نقدینگی

کارشناس اقتصادی گفت: عملکرد بانک مرکزی، کشور را از یک ابرتورم نجات داده است.

2 روز ago