×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳
۹۰ درصد کشفیات تریاک در جهان در ایران است

به گزارش تجارت گردان به نقل از شبکه خبر،اسکندر مومنی در همایش بررسی تحولات افغانستان و پیامد‌های آن در عرصه مبارزه با موادمخدر که با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان قضایی، انتظامی و امنیتی برگزار شد با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت، افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس احکام شرع، دین و اصول پایدار با همه ابعاد موادمخدر مبارزه می‌کند و مبارزه در بخش‌های تولید، ورود، قاچاق و ترانزیت با جدیت ادامه دارد.

وی گفت: برای جمهوری اسلامی ایران فرقی نمی‌کند که این قاچاق جوانان کدام کشور را آسیب می‌زند و ما نگاهمان به انسان است و به طور قاطعانه با قاچاق برخورد می‌کنیم.

مومنی افزود: این مجاهدت‌ها فقط عدد نیست بلکه این کشفیات نشان دهنده جانفشانی عزیزان انتظامی و امنیتی است.

وی گفت: در شش ماه گذشته ۳ هزار مورد درگیری با قاچاقچیان انجام شد که ۴ نفر از فرزندانمان به شهادت رسیدند و ۱۰ نفر مجروح شدند.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: در سال گذشته بالاترین کشفیات مبارزه با موادمخدر توسط ایران به میزان هزار و ۱۷۷ تن بوده که بی سابقه است.

مومنی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تقدیم ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار مجروح موید تلاش‌های جمهوری اسلامی در مبارزه با موادمخدر است.

وی افزود: ایران نه مبداء تولید است، نه مقصد مصرف، بلکه کشوری است که در مسیر قرار دارد و کشور‌های دیگر نیز قرار دارند.

مومنی گفت: چطور می‌شود که جمهوری اسلامی ایران هزار و ۱۷۷ تن انواع موادمخدر را در سال گذشته کشف می‌کند، اما کشور دیگری که در همین مسیر قرار دارد فقط ۲ تن یعنی سهمشان فقط ۲ دهم درصد از کشفیات موادمخدر است.

وی افزود: ما براساس تعالیم اسلامی قدم برمی داریم و آن کشوری که می‌گوید جمهوری اسلامی ایران قاچاق می‌کند کشفیاتش فقط ۲ تن است و باید جوابگو باشد.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: به مقامات جمهوری آذربایجان توصیه می‌کنیم حتما به افکار عمومی و مردم خود احترام بگذارد و جایگاه ایران اسلامی را ببیند که چگونه در مبارزه با موادمخدر تلاش می‌کند.

مومنی افزود: برغم تحریم‌های ظالمانه، اما تلاش ما بیشتر شده است و تاکید داریم به این مبارزه و از سایر کشور‌ها می‌خواهیم تا در این زمینه همکاری کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.