به گزارش تجارت گردان ، حسین اطمینان همچنین افزود: با تشکیل دپارتمان بومی سازی در زیرمجموعه مدیریت بازرگانی در نیمه دوم سال ۱۳۹۹، یکپارچه سازی و مدیریت تامین اقلام مورد نیاز واحد های تولیدی در بخش مجتمع معدنی و صنعتی به صورت متمرکز در دستور کار این دپارتمان قرار گرفت.
دکتر اطمینان از جمله اقدامات دپارتمان بومی سازی چادرملو را، انحصار زدایی و مهندسی ارزش عنوان کرد و افزود: هدف ما تامین ارزان تر اقلام (با حفظ کیفیت مورد نظر) و همچنین افزایش کیفیت اقلام مورد نیاز به منظور افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید است.
مدیر امور بازرگانی چادرملو به عملکرد دپارتمان بومی سازی شرکت در سال گذشته اشاره کرد و گفت :
در سال ۱۳۹۹ در مجتمع معدنی چادرملو ۶۴۳ قطعه و در مجتمع صنعتی ۱هزارو ۴۴۶ قطعه بومی سازی شده که نسبت به سال ۹۸ به میزان قابل توجه ۶۳ درصد افزایش داشته است.
گفتنی است تا کنون بیش از ۳۰ هزار قطعه در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو داخلی سازی شده است .