به گزارش تجارت گردان ، نورالله بیرانوند در گفتوگو با تسنیم در خصوص حجم سرمایهگذاری در طرحهای ریلی راهآهن جمهوری اسلامی ایران ، اظهار کرد: در بخش تامین واگن باری پیش بینی این است که ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری انجام شود.
وی بیان کرد: از سوی دیگر برای تعمیر و نگهداری و احداث خطوط جدید ریلی منابع مالی را نیاز داریم.
وی درباره قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان نیز گفت: تامین مالی این پروژه از طریق فاینانس است، یعنی میرویم و قرض میگیریم.
به گزارش تسنیم، معاون اقتصادی راهآهن پیشتر از جذب فاینانسورهای خارجی برای طرحهای توسعهای ریلی خبر داده و گفته بود: بستههای متعدد سرمایهگذاری با در نظر گرفتن دغدغه سرمایهگذاران تدوین شده است.
وی با اشاره به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه ناوگان، تامین لکوموتیو، واگنهای باری و مسافری سرمایهگذاران منابع را از طریق شرکت نفت و تایید راه آهن جمهوری اسلامی ایران دریافت میکنند.
وی ادامه داد: شرکت بهینهسازی مصرف سوخت نقش بسیار موثری در ایجاد یک فضای امید و افزایش بازدهی سرمایهگذاری طرحهای ریلی در کشور داشته است.
وی بیان کرد: سرمایهگذاران نسبت به ۲ عامل بسیار حساس هستند؛ بازدهی سرمایهگذاری یکی از مولفههای مهم در تصمیمگیری سرمایهگذاران برای حضور در طرحهای ریلی است. بر اساس قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی باید تمهیداتی اندیشیده شود تا سرمایهگذاری در بخش ریلی نسبت به سایر بخشها از بازدهی بیشتری برخوردار باشد.
معاون اقتصادی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مولفه دوم مدیریت ریسک در سرمایهگذاری است، اضافه کرد: بستههای سرمایهگذاری متعددی را حسب بخشهای مختلف تدوین کردهایم هم بازدهی و هم ریسک در این بستهها در نظر گرفته شده است. علاوه بر اینکه زمینه تامین مالی در حوزههای لازم از طریق سیستم بانکی، دولت، بورس و فاینانسورهای خارجی طراحی شده است.
بیرانوند با بیان اینکه تولید واگن باری، مسافری، لکوموتیو و… از همین طریق در حال انجام است، گفت: تمام سرمایهگذاریهای انجام شده در راهآهن از همین روشهای ذکر شده صورت گرفته است.
https://tejaratgardan.ir/?p=120983